חדשות קרנות נאמנות    שוק ההון    

אי.בי.אי – רווח של 8.2 מיליון שקל ברבעון השני; שחיקה בתחום קרנות הנאמנות

אי.בי.אי, איביאי קרנות נאמנות

בית ההשקעות אי.בי.אי מדווח על רווח של כ-8.2 מיליון שקל ברבעון השני של השנה על הכנסות של כ-69 מיליון שקל, בדומה לתוצאות ברבעון הראשון. במחצית הראשונה הרוויח בית ההשקעות הוותיק כ-16.6 מיליון שקל על הכנסות של 140 מיליון שקל. בשנת 2015 הרוויח בית ההשקעות 26 מיליון שקל על הכנסות של 267 מיליון שקל.

ברבעון השני נמשך הגידול ברווחי אי.בי.אי חיתום, כשמנגד נמשכה שחיקה  בדמי הניהול בפעילות קרנות הנאמנות.. הנהלת החברה מסבירה בדוח המנהלים כי – "הכנסות דמי הניהול בתחום קרנות הנאמנות   ירדו בשיעור של כ-33% לעומת הרבעון המקביל. הירידה נובעת מקיטון בהיקף הנכסים המנוהלים כתוצאה מפדיונות בקרנות הנאמנות, בעיקר בקרנות מנוהלות בתחומי אג"ח כללי, אג"ח חו"ל וקרנות שקליות. חלק מהקיטון התקזז מול עליה בדמי הניהול שהתקבלו בגין ניהולן של קרנות מחקות מדד. נכון לסוף הרבעון מסתכם סך הנכסים המנוהלים בקרנות נאמנות בכ-10.1מיליארדי ש"ח".

ההכנסות משרותי בורסה הסתכמו ברבעון ב-23.6 מיליון שקל והן מהווות את עיקר הכנסות הקבוצה מפעילות בתחום ההשקעות וניירות הערך. במילים אחרות, ניהול השקעות (ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול תיקים ועוד) זאת אמנם פעילות מרכזית וחשובה בקבוצה, אבל נראה שפעילות הברוקראז' – שירותי בורסה, פלטפורמה לניהול השקעות ועוד, לא פחות מניבה. ולמרות התחרות והשחיקה בעמלות התחום הזה צומח.

ההכנסות מגזר ניהול תיקי השקעות ושותפויות השקעה: עלו ב-28% לעומת הרבעון המקביל, בעיקר עקב גידול בהיקף הנכסים המנוהלים. "החברה מגוונת את סל המוצרים המנוהלים שלה בתחום ובכך מאזנת את שחיקת דמי הניהול המאפיינת את התחום ופועלת לשימור לקוחות. היקף הנכסים בתיקים המנוהלים עמד בסוף הרבעון על 30.8 מיליארד שקל, מתוכם 3.9  מיליארד ש"ח נכסי קופות הגמל של אי.בי.אי. גמל ו- 2 מיליארד ש"ח נכסי אי.בי.אי. קרנות נאמנות ההכנסות מגזר קופות הגמל: גדלו בכ-14% לעומת הרבעון המקביל כתוצאה מעליה בהיקף נכסי הקופות, הגידול התקזז בחלקו בשל שחיקה בדמי הניהול. במהלך הרבעון, הסתכם גידול הנכסים נטו כתוצאה מכניסת כספים בכ-100 מיליוני ש"ח. נכון לסוף הרבעון מסתכם סך הנכסים המנוהלים בקופות גמל וקרנות השתלמות בכ-1.4 מיליארדי שקל".

לאי.בי.אי יש מזומנים, פיקדונות והשקעות בניכוי התחייבויות פיננסיות בסכום של כ-250 מיליון שקל, הון עצמי העולה על 400 מיליון שקל, ושווי בשוק של כ-260 מיליון שקל.