שוק ההון    

אי.סי.איי רוצה לחזור לבורסה לפי שווי של 600 מיליון דולר

אי.סי.איי טלקום ( ECI ) מתכוונת לחזור לבורסה – אחרי שנמחקה מוול-סטריט לפני מעל 10 שנים, במהלך שבו רכש את השליטה בחברה, שאול שני, החברה מעוניינת להנפיק בלונדון לפי שווי של כ-600 מיליון דולר.

ECI היא ספקית עולמית מובילה של מוצרים ופתרונות כוללים לרשתות תקשורת והעברת נתונים עבור ספקי שירותים, גופי תשתיות וממשלות, וכן לקוחות הגנה ובטחון. ECI היא החברה בעלת הצמיחה המהירה ביותר בהשוואה למתחריה באירופה ובארה"ב מאז תחילת 2017 ועד אמצע  2018.

ECI מספקת מוצרים ופתרונות מקיפים לתחום רשתות והעברת נתונים מאז 1961 והיא אחת הספקיות הבודדות בעולם אשר מספקות פתרונות ומוצרי רשת  אופטית, עם בסיס לקוחות מגוון וארוך שנים ברחבי העולם.

החברה שינתה לפני מספר שנים את האסטרטגיה שלה כך שתוכל להתמקד אך ורק בפתרונות אופטיים ובפתרונות העברת נתונים ומאז  הוציאה לשוק מערך חדש לגמרי של פתרונות ומוצרים מתקדמים, המהווים כיום את מרבית המכירות שלה. 87% מאנשי המו"פ של החברה הינם כיום מהנדסי תוכנה. באמצעות המוצרים והשירותים החדשים של החברה, כמו גם יכולתה לשרת אזורים חדשים ברחבי העולם ובכלל זה ארה"ב, החברה מגדילה באופן ניכר את שוקי היעד שלה .

ECI , נמצאת בתנופת צמיחה עם למעלה מ- 70 "זכיות חדשות" מאז .2016,.כשני שליש מהן, אלו לקוחות חדשים בלמעלה מ- 30 מדינות שונות, מרביתם מאירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA). על מנת להמשיך ולהרחיב את התפשטותה הגלובלית ולהוסיף מנוע צמיחה נוסף, החברה החלה להגדיל את מספר השותפויות הגלובליות שלה ובמהלך שנת 2018 חתמה על למעלה מ- 20 הסכמי שותפות חדשים.

בתחילת 2018, החברה חתמה על הסכם שותפות גלובלית עם חברת אריקסון, ספקית כלל עולמית מובילה של טכנולוגיית תקשורת, עם הכנסות של 22 מיליארד דולר בשנת 2017 ולקוחות בלמעלה מ- 180 מדינות. כמו כן, אריקסון הודיעה בספטמבר 2018 על כך שהיא בחרה בפתרונות הרשת של החברה להיות חלק מהפתרון הכולל שלה לרשתות החדשות מהדור החמישי של הרשתות הסלולאריות (“5G”).

ECI יצרה  רשת "Elastic" של מוצרים ושירותים על מנת לספק ללקוחות הקיימים והעתידיים שלה פתרונות כוללים עבור הרשתות הנוכחיות שלהם כמו גם לתמוך במעבר הצפוי שלהם לרשתות G5. מאז 2007, החברה השקיעה למעלה  ממיליארד דולר במחקר ופיתוח על מנת לפתח מוצרי רשת חדשניים ופתרונות תוכנה לתקשורת.

ECI מציעה את הפתרונות שלה ללקוחות הבאים: ספקים של שירותי תקשורת, כגון מפעילי רשת אינטרנט ורשת סלולארית, ספקי תקשורת וספקי קישוריות למרכזי נתונים ("ספקי שירותים"); גופי תשתיות וממשלות, ובכלל זה חברות חשמל, מים, נפט וגז, תחבורה, ממשלה ורשויות מקומיות וכן רשתות לאומיות של מחקר ולימוד ("תשתיות וממשלות"); וכן גופים בטחונים לרבות משרדי בטחון, שירותי אבטחה ומשמר לאומי/ משמר הגבול ("לקוחות הגנה וביטחון").

חלוקת הכנסות החברה מספקי שירותים, גופי תשתיות וממשלות וכן לקוחות הגנה וביטחון לשנה שהסתיימה ב- 31 בדצמבר 2017, עמדה על 66%, 17% ו- 17% בהתאמה.הקבוצה הגדילה את עסקיה בהצלחה בשנים האחרונות. הכנסותיה לשנת 2017 צמחו ב- 13% לעומת הכנסותיה בשנת 2016 וההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2018 מציגות גידול של 24% לעומת ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2017.

לחברה דירקטוריון בראשותו של Franco Bernabe אשר כיהן בעבר כיושב ראש ומנכ"ל של טלקום איטליה, ו MacLeod Andy אשר כיהן בעבר כסמנכ"ל טכנולוגיות של קבוצת Vodafone .

ECI – תוצאות עסקיות

מחיקת החברה היתה לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר (בשנת 2007).  עכשיו מנסה החברה להנפיק לפי שווי של כ-600 מיליון דולר (הנפקה של כ-230 מיליון דולר – הרוב בהצעת מכר).  הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו ככאמור ב-198 מיליון דולר, צמיחה של 24% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-11 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד בשורה התחתונה עמד על 19 מיליון דולר, לעומת הפסד של 34 מיליון דולר בתקופה המקבילה. אבל הנתון המעודד –  הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) הסתכם ב-30 מיליון דולר, פי 2.3 מהאבידה בתקופה המקבילה.