חדשות    שוק ההון    

אלביט מערכות: לאומי מעלים מחיר יעד ומורידים המלצה; "חברה נפלאה בשווי הוגן"

אלה פריד מלאומי שוקי הון מעלה את מחיר היעד ל- 301 ₪, אך בה בעת מורידה את ההמלצה ל"תשואת שוק": "למרות הורדת ההמלצה, אנו סבורים שמדובר בחברה מצוינת, הן בתחום הטכנולוגיה, הן ביכולות הפרויקטאליות והן בתחום החזון, שנסחרת במחיר הוגן"

השקעה במניות – מדריך מלא 

"אנו מעלים את מחיר היעד למניית אלביט מערכות ל- 301 ₪, ובה בעת מורידים את ההמלצה ל"תשואת שוק". במהלך 12 החודשים האחרונים רשמה מניית אלביט תשואה של 33%, ביחס לתשואה של כ-14% שהציג המעוף ו-26% שרשמה קבוצת ההשוואה – המורכבת בעיקר ממובילות התעשייה בצפון אמריקה",כך כותבת היום אלה פריד בסקירה שמפרסמים לאומי שוקי הון.

פריד כותבת בסקירתה כי "שוויה  הפונדמנטלי של אלביט גבוה להערכתנו בכ-6% ממחיר השוק, הן על בסיס מודל תזרים המזומנים וקרוב לכך, על סמך גישת השוק. הפערים בתמחור בין אלביט לקבוצת ההשוואה אמנם עמוקים יותר, אך כך גם פערי היעילות והגודל. אלביט נסחרת כיום במכפיל  EV/EBITDAשל 8.8, בהשוואה למכפיל חציוני של 8.9 ולמכפיל ממוצע של 9.8 בקבוצת ההשוואה הנבחרת. הפער במכפילים החזויים לשנת 2015 אינו מצביע על אפ-סייד משמעותי, שכן החברה צופה שיפור הדרגתי ברווח התפעולי. אנו מתייחסים בתחזית שלנו ברווח התפעולי המדווח במתכונת הרלבנטית לקבוצת ההשוואה. נציין כי השפעת השערוך מחדש של ההתחייבויות הפנסיוניות בחברות האמריקניות, הטתה קלות את מכפילי הרווחיות של קבוצת ההשוואה כפי מעלה – בשל הגידול באומדנים אלה".

"למרות הורדת ההמלצה, אנו סבורים שמדובר בחברה מצוינת, הן בתחום הטכנולוגיה, הן ביכולות הפרויקטאליות והן בתחום החזון, שנסחרת במחיר הוגן…  ובדומה לבאפט, בייחוד בימים אלה, אנחנו מעדיפים חברה נפלאה במחיר הוגן על פני חברה מהוגנת במחיר נפלא", מסכמת אלה פריד.


כספים אבודים בחשבונות הבנקים – איך תאתרו אותם? הנה הדרכה