שוק ההון    

אלביט תספק עמדות נשק ימיות למדינה באסיה ב-173 מיליון דולר

בצלאל מיכליס, מנכ"ל אלביט, יח"צ

אלביט מערכות במכרז בהיקף של כ- 173 מיליון דולר לאספקת עמדות נשק ימיות שנשלטות מרחוק, עבור חיל הים ומשמר החופים של מדינה באסיה. מאלביט מערכות נמסר כי אספקת המערכות תתבצע על פני תקופה של 5 שנים.

במסגרת החוזה, אלביט מערכות תספק עמדות נשק ימיות נשלטות מרחוק, קלות משקל, דו-ציריות ומיוצבות, אשר יותקנו על מגוון רחב של כלי שיט. עמדות הנשק הימיות שיסופקו כוללות מקלע 12.7 מ"מ ותחמושת, מערכת בקרת אש מתקדמות של אלביט מערכות וחליפה אלקטרו-אופטית מודולרית של החברה.

יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל אלביט מערכות יבשה ותקשו"ב, ציין לאחר פרסום דבר הזכייה במכרז כי: "אנו מרוצים מזכייה בחוזה זה המעידה על איכות המערכות שלנו. אני מאמין שהביקוש לעמדות הנשק שאנו מציעים ימשיך לגדול, בשל ההכרה הגוברת של לקוחות ביכולת הייחודית שלנו לספק פתרונות מבצעיים מקיפים הנשענים על פורטפוליו רחב במיוחד".

ברבעון השני פרסמה אלביט דו"חות מאכזבים כשדיווחה על עלייה של 9% בהכנסות  הרבעון השני של השנה, אך על ירידה של 16% ברווח המתואם.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-892.2 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כ-818.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. צבר ההזמנות לסוף הרבעון עומד על 8.1 מיליארד דולר.

הרווח הסתכם ב-57.5 מיליון דולר (6.5% מסך ההכנסות), לעומת כ-68.8 מיליון דולר (8.4% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווחיות הגולמית והתפעולית של החברה נשחקה ומסבירה את הירידה ברווח למרות גידול בהכנסות.