שוק ההון    

אלגומייזר – האם זה פלופ?

אלגומייזר – האם זה פלופ?

אלגומייזר כבר שווה 90 מיליון שקל בבורסה המקומית. איך היא הגיעה לשווי הזה? נתחיל בכך שאלגומייזר היא חברה בתחום הפרסום באינטרנט שניסתה לפצח את סוד הפרסום והקידום בגוגל, ללא הצלחה. החברה מפסידה ובקושי מוכרת. המכירות במחצית הראשונה הסתכמו בכ-460 אלף שקל בלבד.

אלגומייזר כבר עשתה את צעדייה לחזור להיות שלד בורסאי (היא עצמה נכנסה לשלד בורסאי של מעריב ויצקה לתוכו את פעילות הפרסום בגוגל ובדיגיטל בכלל), אבל למנהלים שלה היה רעיון מבריק – רכישת פעילות שתייצר ערך אמיתי, תוך כדי גידול בהכנסות ושיפור בשורה התחתונה. החברה התמזגה, בתהליך די ארוך עם פעילות מעין משלימה לשלה – לינקיורי הישראלית, ובהתאמה ההכנסות זינקו – במחצית הראשונה של השנה ההכנסות הסתכמו (פרופורמה – שתי הפעילויות יחדיו) בכ-47 מיליון שקל – כלומר, הפעילות הממוזגת היא פי 100 מאלגומייזר "הישנה".

נשמע מדהים, רק שהמשקיעים שילמו על זה מחיר הם דוללו כך ששווי החברה כיום הוא כאמור 90 מיליון שקל (דילול דרך הקצאת מניות בשווי של כ-40 מיליון שקל לבעלים של החברה הנרכשת/ נקלטת לתוך אלגומייזר). זה היה יכול להיות בסדר עם הנרכשת היתה מפיקה רווחים, אבל שימו לב – ההפסד התפעולי של אלגומייזר היה מעל 9 מיליון שקל, ויחד עם הנרכשת הוא מעל 10 מיליון שקל – אז מה הועיל המיזוג הזה? להגדיל הכנסות,  עם זה לא מתלווה עם גידול רווח, זה לא באמת "שווה"

ימים יגידו אם הרכישה הזו ואלגומייזר בכלל היא פלופ או חברה אמיתית עם רווחים איכותיים. בינתיים נראה שיש לה עוד דרך ארוכה.