חדשות    

אלומיי מממנת את פרוייקט טלאסול – קיבלה 177 מיליון אירו מדויטשה בנק ו-EIB

טלאסול

אלומיי קפיטל שמתמחה בשוק האנרגיה הירוקה בעיקר פרויקטים סולארים  מדווחת על חתימת הסכם מימון פרויקט "טלאסול" בספרד בכ-177 מיליון אירו עם דויטשה בנק ובנק ההשקעות האירופאי (EIB)

הפרויקט עתיד להיות פרויקט האנרגיה הירוקה הגדול ביותר בספרד וצפוי לצמצם פליטה של 263 אלף טון CO2 בשנה

אלומיי קפיטל, הודיעה היום (א') כי טאלאסול סולאר, המוחזקת בעקיפין בבעלות מלאה של אלומיי, חתמה על הסכם מימון בהיקף של כ-177 מיליון אירו. המימון נועד לממן את הקמתה של תחנת כח פוטו-וולטאית בעלת הספק מותקן של 300 מגוואט בטאלאבן, שבמחוז אקטראמדורא בספרד. היועצים הטכניים של טאלאסול, חברת פיכטנר, מעריכים כי המתקן יפיק כ-561 ג'יגה וואט שעה של חשמל בשנה.

הפרויקט הוא אחד מפרויקטי האנרגיה הירוקה הראשונים באירופה אשר יוקמו ללא תמיכת סובסידיה, ובין פרוייקטי ה-PV הראשונים שהצליחו להבטיח מימון הקמה פרוייקטלי נון-ריקורס בספרד, מאז הפסיקה הממשלה הספרדית להעניק סובסידיות לתמיכה בפרוייקטי אנרגיה מתחדשת. הפרוייקט יחובר לרשת ההולכה באמצעות קו מתח עליון 400kv באורך של כ-24 ק"מ. על פי הערכות EIB, הפרויקט יתרום להשגת יעדי האקלים של האיחוד האירופי ויסייע לספרד לעמוד ביעדי האנרגיה המתחדשת של האיחוד האירופי.

המימון לפרויקט כולל את מסגרות האשראי הבאות:

  • הלוואה לטווח ארוך בסך 70 מיליון אירו מדויטשה בנק, בעלת מועד פירעון סופי ב-30 בספטמבר 2033 , אשר תיפרע בתשלומים חצי שנתיים מותאמים (sculptured) לא שווים ותישא ריבית שנתית ממוצעת של 2.25% בנוסף לEUROIBOR שישה חודשים (עם רצפת אפס).

  • מסגרת אשראי לכיסוי עתודה לשירות חוב בסך של 10 מיליון אירו מדויטשה בנק וEIB (בחלקים שווים), אשר תיפרע במוקדם מבין ה-30 בספטמבר 2033 או המועד שבו תפרע במלואה ההלוואה לטווח ארוך. במידה שתנוצל מסגרת זו, ההלוואה שתועמד תישא ריבית שנתית ממוצעת של 2.50% בנוסף ל EUROIBOR שישה חודשים (עם רצפת אפס).

  • מסגרת למימון תשלומי מע"מ בסך 20 מיליון אירו מדויטשה בנק אשר מועד פירעונה הסופי ב-30 ביוני 2021, ותישא ריבית שנתית ממוצעת של 2.00% בנוסף לEUROIBOR שישה חודשים (עם רצפת אפס).

  • מסגרת ערבויות פיננסיות בסך של 12 מיליון אירו שתהיה זמינה עד 30 בספטמבר ותישא ריבית שנתית בסך של 2%.

  • הלוואה לטווח ארוך בסך 65 מיליון אירו מבנק ההשקעות האירופי (להלן "EIB") שתוענק במסגרת תכנית ההשקעות של אירופה המוכרת בשם "תכנית יונקר". ההלוואה בעלת מועד פירעון סופי ב-30 בספטמבר 2033, אשר תיפרע בתשלומים חצי שנתיים מותאמים (sculptured) לא שווים ותישא ריבית שנתית ממוצעת של 1.757% מעל EUROIBOR לשישה חודשים (עם רצפת אפס).

  • הסכום הסופי של מסגרות האשראי השונות שצוינו לעיל (מלבד הסכום של מסגרת הערבויות הפיננסיות, שהינו קבוע) ייקבע על סמך מודל פיננסי מוסכם במועד בסגירה הכספית, תוך הבאה בחשבון של משתנים שונים, לרבות מחירי ה-PPA, תחזיות מחירי החשמל ויחס כיסוי החוב המוסכמים, והוא צפוי להיות לכל היותר מסך של 177 מ' אירו.

ההלוואות שיועמדו ע"י דויטשה בנק מצויות בתהליך סינדיקציה הצפוי להסתיים בקרוב.

תשלומי הריבית על ההלוואות לטווח ארוך, המסגרת למימון עתודה לשירות חוב והמסגרת למימון המע"מ, יתבצעו מדי חודש במהלך תקופת הבנייה והחל ב-31 במרץ 2021 מידי חצי שנה.

מסגרות האשראי שיועמדו ע"י EIB כוללות מצגים והתחייבויות מסוימים הנדרשים לפי תקנות האיחוד האירופי.

מימון הפרויקט כולל כמה תנאים מתלים לסגירה פיננסית, לרבות התחייבות של טלאסול להעמיד הון עצמי בסך 40 מיליון אירו, הודעה על סגירה של הסכם EPC שנחתם בחודש יוני 2018, וחתימה על הסכם לבניית תחנת משנה עם Red Eléctrica de Espana, S.A.U. (חברת החשמל הספרדית).

בנוסף, אלומיי לוקסמבורג (חברת בת בבעלות מלאה של אלומיי אשר מחזיקה ב-100% בחברת טאלאסול) התחייבה  להעמיד הון בסכום מצטבר של כ-51 מיליון אירו והון מותלה בסכום מצטבר של 5.7 מיליון אירו, אשר שניהם מובטחים בערבויות בנקאיות.

"בהקשר למימון הפרויקט, החברה ואלומיי לוקסמבורג, התחייבו, כל אחת, להמשיך להחזיק לפחות ב50.1% מהמניות של טלאסול."

טלאסול תגדר את החשיפה לריבית הEURIBOR בהיקף של כ-95% לפחות מהיקף החוב הארוך שיועמד ע"י דויטש בנק ו-EIB.

פרטים נוספים אודות ההסכם בדיווח

מבנק ההשקעות האירופאי (EIB) נמסר: " טלאבאן בקאסרס תהיה הבית של אחד מתחנות הכוח הסולאריות הגדולות ביותר בספרד, ואחת הראשונות במדינה שתמומן מחוץ למכרזי אנרגיה מתחדשת. בנק ההשקעות האירופאי (EIB) יממן את הפרויקט עם הלוואה של 70 מיליון יורו במטרה לסייע במאבק בשינויי האקלים. אם הפרויקט יפעל כצפוי בשנת 2020, הוא ימנע פליטות של 263,000 טון של CO2 לאטמוספרה בשנה".

רן פרידריך מנכ"ל אלומיי קפיטל ציין: "חתימת הסכם המימון היא הישג משמעותי ואבן דרך נוספת בתהליך הקמת פרויקט טלאסול, החברה מאוד מרוצה מקצב התקדמות הפרויקט בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן . טלאסול הוא פרויקט בעל חשיבות  רבה עבור אלומיי קפיטל והוא עתיד להוות מודל להמשך צמיחת החברה ביזום והקמה של פרויקטים סולריים בארץ ובעולם".

אורי רוזנצווייג סמנכ"ל השקעות באלומיי קפיטל ציין: "העובדה כי שני בנקים גדולים כמו דויטשה בנק וEIB הצטרפו לפרויקט מעידה על פוטנציאל ההצלחה העצום שלו. אני מאמין כי השגנו את התנאים המימוניים האופטימאליים לצורך הקמת הפרויקט, שעתיד ללא ספק לשנות את מפת ייצור האנרגיה הסולארית בספרד ואירופה. זאת הזדמנות מצוינת להודות לדויטש בנק על תרומתם המשמעותית להצלחת הפרויקט משלבי הפיתוח הראשונים שלו. תרומה שבמידה רבה אפשרה לפרויקט להשלים בהצלחה את החתימה על הסכמי המימון".

רישיון פצלי השמן של רותם אנרגיה הוכרז כתגלית

משבר אנרגיה? לא ממש

אנלייט – תקים חוות סולאריות בהונגריה; יניבו הכנסות של כ-7 מיליון אירו בשנה