שוק ההון    

אלעד קנדה רוכשת את מלוא הבעלות בקרן ריט קנדית בתמורה ל-297 מיליון דולר

אלעד קנדה שבשליטת יצחק תשובה, רכשה את מלוא ההחזקות (100%) בקרן הריט הקנדית Agellan, בתמורה ל-297 מיליון דולר.

המחיר משקף לקרן הריט מחיר למניה של 14 דולר, גבוה בכ-5% משער המניה בבורסת טורונטו בקנדה.

חתמה על הסכם לרכישת מניות הקרן לפי מחיר מניה של 14.25 דולר – גבוה בכ-5% משווי המניה הנסחרת בבורסת טורונטו בקנדה.

לפני הרכישה החזיקה אלעד קנדה בכ-19 ממניות קרן הריט. באלעד קנדה צופים כי לאחר השלמת העסקה היא תניב לה תזרים מזומנים נקי נטו נוסף של כ-18 מיליון דולר קנדי בשנה. ל-Agellan פורטפוליו נכסים מניבים בארה"ב בשווי של כ-700 מיליון דולר קנדי, והרווח התפעולי הנקי (NOI) השנתי שלה עומד על כ-52 מיליון דולר קנדי.

בהודעתה של אלעד קנדה נכתב כי במשא ומתן שנוהל על ידי החברה בדרך של הגשת הצעות לקרן הריט, על מחיר היחידה של קרן הריט, היו קרן הריט ויועציה בקשר עם כ-100 רוכשים פוטנציאלים.

מאלעד נמסר כי כתוצאה מהשלמת העסקה תחדל קרן הריט להיסחר בבורסה באונטריו ותהפוך לקרן פרטית בבעלות מלאה של החברה.

קרן הריט האמורה משקיעה, רוכשת ומחזיקה בנכסי נדל"ן מניב בתחום התעשייה ופארקי תעשייה ומשרדים (כ-6.1 מיליון ר"ר להשכרה) והמשרדים (כ-0.9 מיליון ר"ר). קרן הריט מחזיקה בכ-45 נכסי נדל"ן מניב (כ-7 מיליון ר"ר, 40 נכסים מניבים תעשייתיים ו-5 נכסי משרדים) מרביתם במדינות הבאות בארה"ב: טקסס, ג'יאורג'יה, אוהיו, אילינוי, אינדיאנה, מישיגן, פלורידה, קרולינה הצפונית וכן באונטריו קנדה. נכסי הנדל"ן בתחום התעשיה ופארקי עסקים הינם לרוב מבנים בני קומה אחת המשמשים להשכרה למטרת משרדים, לרוב בעלי אוריינטציה יותר תפעולית, לוגיסטית במובחן משימוש המשרדים להשכרה שהינו לרוב משרדים במובן הקלאסי.