חדשות    

"אם משרד האוצר באמת מעוניין לעזור למשקי הבית בנושא הדיור, עליו לפעול להצרת צעדיהם של משקיעי הנדל"ן"

טוען רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI. ואכן נדמה שאין מנוס, עכשיו בכלל עם הורדת הריבית והטריגר שזה נותן להעלאת מחירי הנדל"ן והזרמת כספים לשם כי אין אלטרנטיבה אחרת מישהו חייב להיות מבוגר האחראי ולהשגיח וזה התפקיד של האוצר, בטח במצב בו המשקיעים מסרבים להעביר כספים לשוק ההון שם המיסוי גבוה. 

"פקידי האוצר צריכים להתעשת ולהסביר לשר האוצר כי מוטב שלא לבדוק את מידת האמון של השווקים בכלכלה הישראלית. מהלך זה הכרחי על רקע תוכניות כמו מע"מ 0% שמעלות תהיות רבות לגבי המדיניות המאקרו כלכלית ואינן מוסיפות כבוד למשרד האוצר. המהירות שבה עובר המשק להאטה על רקע הרעה במצב הביטחוני מחייבת שמרנות בהנחות התקציב ל- 2015" אומר גזלן.

ומוסיף כי, "התקציב ל- 2015 צריך להיות עם יעד גירעון שלא יעלה על 3%-3.5% (כולל הוצאות חד פעמיות במידת הצורך לצורכי ביטחון) וזאת תחת הנחות שמרניות בנוגע להכנסות הצפויות ממיסים".

 

אם משרד האוצר באמת מעוניין לעזור למשקי הבית בנושא הדיור, עליו לפעול להצרת צעדיהם של משקיעים בשוק הנדל"ן, שמתחרים על הביקוש הקשיח של הזוגות הצעירים וזאת באמצעות הטלת מס רכוש על משקיעים.

צעד זה יוריד במידה ניכרת את האטרקטיביות של הנדל"ן למגורים כאפיק השקעה, ויפעל בהדרגה להחזרת המחירים בשוק הנדל"ן לרמות כלכליות שפויות יותר. בכך גם יקטן באופן משמעותי הסיכון אליו חשוף המשק, סיכון שממשיך לגדול כל עוד יותר ויותר משקי בית  נאלצים לרכוש דירות במחירים המנותקים מערכן הכלכלי ומרמת הכנסתם".