חדשות    

אם נוכל להתלונן נגד הבנקים וחברות כרטיסי האשראי, מישהו יקשיב?

הצעה של בנק ישראל להעמיד נציב לתלונות הציבור בבנקים ובחברות כרטיסי האשראי, עולה בימים אלו בבנק ישראל. אם אכן זה יקבל תוקף מדובר באימוץ טיוטת של ה-OECD. הרעיון שעולה בימים אלו בבנק ישראל ייצא לפועל כנראה עד לסוף השנה הנוכחית, 2015. ותפקידו של הנציב יהיה לטפל בתלונות הציבור והוא יהיה חבר בהנהלה הבכירה של הבנק או כפוף ישירות לחברי ההנהלה.

בכך בעצם יאפשר בנק ישראל לציבור להתלונן נגד הבנקים וחברות האשראי, רק נשאלת השאלה האם הבנקים וחברות האשראי אכן יקשיבו לרחשי ליבו של הציבור. 

מהטיוטה עולה כי "הפיקוח על הבנקים רואה בטיפול התאגידים הבנקאיים בתלונות הציבור כלי חשוב להבטחת אמון הציבור במערכת הבנקאית, להבטחת ההוגנות ביחסים שבין התאגידים הבנקאיים ללקוחותיהם, לשמירה על המוניטין ולשמירה על ציות לחובות החלות על תאגידים בנקאיים בהתאם להוראות הדין והנחיות הפיקוח על הבנקים, ועל הבנקים להעמיד בפני נציב תלונות הציבור מערכות מחשוב וגישה מלאה לנתוני הבנק. הנציב יצטרך לבחון את התלונות המגיעות עליו ולהעביר את תשובת הבנק למתלונן תוך 45 יום. זאת ועוד, הנציב יגיש להנהלת בנק דו"ח רבעוני – דוח שיעבור גם לבנק ישראל. הדיווח של הנציב יכלול מידע על מספר התלונות ודרכי הטיפול בהם כמו גם פירוט על כספים ששולמו כתוצאה מהתלונה".