חדשות    

אמורים להמריא או לנחות בנתב"ג ביום ראשון?; ייתכנו שיבושים קשים בלוח הטיסות

לאחר שהוסר איום השביתה הכללית במשק ביום רביעי, שוב מכניסים את אלו האמורים לצאת או לחזור מהארץ. הפעם מתכוונים עובדי ראשות שדות התעופה לקיים אסיפות הסברה ביום ראשון הקרוב. אסיפות הסברה אלו עלולות לגרום שיבושים קשים בלוח הטיסות הנכנסות והיוצאות בנמל התעופב במרכזי של ישראל.

וועד עובדי רשות שדות התעופה יוצר את המשבר הנוכחי על רקע דרך העסקתם של כאלף עובדי קבלן העובדים בנתב"ג בעיקר בתחומי הניקיו והאבטחה. לטענת וועד העובדים, עובדי הקקבלן האלו ניו אמורים להיקלט לעבודה כעובדים מן המניין ברשות שדות התעופה. מוועד העובדים נמסר כי למעשה רשות שדות התעופה לא קלטה עובדים כלל, וכי המשא ומתן שהתקיים בין הרשות לוועד עלה על שרטון ולא נרשמה בו התקדמות. מהוועד נמסר כי לא נותרה לו ברירה ולכן יתקיימו כנסי הסברה לעובדים ביום ראשון. מאחר והעובדים לא יהיו זמינים לבצע את המשימות השונות שלהם בשדה התעופה, עלולים להיגרם שיבושים קשים בלוח הטיסות.

על פי ההסכמים שנחתמו עם וועד העובדים של הרשות אמורים בכל שנה כ-50 עובדים להתקבל לרשות כעובדים מן המניין. בוועד טוענים כי אף אחד מעובדי הקבלן לא נקלט וכי המצב הוא בלתי נסבל מבחינתם. הוועד מתכוון להעדכן את העובדים בישיבות ההסברה על מצב המשא ומתן עם הרשות.

ההנחה היא כי הצדדים יעדיפו להגיע להסכמות על מנת למנוע את השיבושים ביום ראשון וכי בסופו של דבר תימנע הפגיעה בלוח הטיסות.