חדשות    

אמזון גם בשקלים – רכישות מענקית הקמעונאות יתאפשרו גם בשקלים

אמזון (AMZN), גורילת הקמעונאות ברשת מאפשרת לגולשים לרכוש מוצרים לפי מטבע הקנייה המקומי שלהם. עוד צעד להפוך את השירות ורכישת המוצרים לחוויה קלה ופשוטה; עוד צעד להגדיל את קהל הרוכשים דרך אמזון, עוד צעד לחזק את הגורילה. המהלך הזה נעשה במקביל לכוונה של אמזון להיכנס לארץ בצורה משמעותית הן בנוגע לזירת המסחר המקוונת והגדלת הפעילות מסחר כאן (לרבות הקמת מחסנים מתאימים) והן דרך הקמת מרכז פיתוח גדול בתל אביב.

בינתיים, אמזון משיקה כאמור פיצ'ר חדש לאפליקציה  שיאפשר לצרכנים מכל רחבי העולם להזמין כ-45 מיליון מוצרים מקטלוג הרשת, במטבע המקומי שלהם, ישראל היא חלק מאותן מדינות. למעשה, מדובר במעין שתי אפשרויות מקבילות – יהיה ניתן לבחור בקטלוג המוצרים האמריקאי, דרך האפליקציה של אמזון וגם דרך האפליקציה במטבע הלקוח. השירות יינתן בחמש שפות (אנגלית ספרדית סינית גרמנית ופורטוגזית) והתשלום יתאפשר ב-25 מטבעות שונים מרחבי העולם.

רשימת המוצרים שאפשר יהיה לשלוח תוצג עם עלויות מס ושילוח מוערכות כך שלא יהיו למזמין הפתעות בלתי צפויות בחשבון הכספי  הסופי. אמזון עצמה תטפל בכל שלב בשילוח הבינלאומי לרבות השחרור מהמכס.

מעבר לכך, יוצגו לגולש רק המוצרים הרלבנטיים להזמנה. לא כל המוצרים הרי ניתן לשליחה לישראל, אז מלכתחילה אמזון "תנקה" את אותם מוצרים לא רלבנטיים.

כך או אחרת, זירת המסחר באינטרנט מתחממת כשבעוד שבועיים תשיק גוגל בארץ את הפיצ'ר ש גוגל שופינג. הפיצ'ר הזה יכול להיות סוג של מהפכה, בכך שהוא בעצם יעביר המוני גולשים למודעות ממומנות של עמודי מוצרים, ובעצם הדבר עלול לפגוע מאוד בקידום האורגני של מוצרים אלו – להרחבה על גוגל שופינג