מדריכי כרטיסי אשראי    

אמריקן אקספרס כחול

אמריקן אקספרס כחול

מעודכן ל-12/2018

אמריקן אקספרס כחול (Blue) הוא כרטיס אשראי בינלאומי המיועד ללקוחות כל הבנקים, ושאוכלוסיית היעד שלו היא בעיקר צעירים וסטודנטים.

ניתן לבצע באמצעותו את כל סוגי העסקאות, בישראל ומחוצה לה, וכן למשוך מזומן בכספומטים בישראל ובחו"ל. שימוש בכרטיס כרוך בתשלום דמי כרטיס בסכום חודשי של – 15.20 ש"ח נכון לנקודת הזמן הנוכחית. את דמי הכרטיס גובה אמריקן אקספרס על פי השימוש בכרטיס בחודש נתון, כשחושב הבא ניתן בהתאם לדפוס זה לקבל הנחה או פטור. על שימוש בגובה של 2,000 ש"ח ניתנת הנחה של 20% בדמי הכרטיס לחודש הבא, כך שהסכום שמשלמים הוא 12.26 ש"ח. על שימוש בכרטיס בגובה של 8,500 ש"ח ניתן פטור מלא בחודש העוקב.

המשתמשים בכרטיס אמריקן אקספרס כחול יכולים לבחור בין ארבעה מועדי חיוב חודשיים: ה-2 לחודש, ה-10 לחודש, ה-15 לחודש וה-20 לחודש.

הטבות למחזיקי הכרטיס הכחול

רשימת ההטבות שמעניק כרטיס אמריקן אקספרס כחול למחזיקים בו היא די רחבה. ראשית, מדובר כאן על החזר כסף (Cash Back) אוטומטי הניתן בכל שנה בגובה של עד 1% מסך החיוב השנתי בכרטיס. לצד זה ניתנות במעמד החיוב הנחות אוטומטיות בכ-3,000 בתי עסק (החל מ-3% ועד 10%), כפי שמפורט באתר האינטרנט של אמריקן אקספרס. בחישוב שנתי, לקוחות שהשימוש שלהם בכרטיס הוא עד לסכום של 2,500 ש"ח בממוצע בחודש (או עד 30,000 ש"ח לשנה), יקבלו החזר כספי בגובה של 0.5% מהשימוש בכרטיס בענפים מסעדות, בתי קפה, הלבשה והנעלה. מעל סכום חודשי ממוצע של 2,500 ש"ח או סכום שנתי של 30,000 ש"ח ומעלה, ניתן החזר של 1% על שימוש בכרטיס במסעדות, בתי קפה, הלבשה והנעלה, ו-0.25% על השימושים בו בענף המזון.

הכרטיס מעניק הטבות נקודתיות למחזיקים בו, כולל הנחות על כרטיסים, טיסות או חבילות נופש, כרטיס שני מתנה ברכישת כרטיס לקולנוע (לעומדים בתנאי שימוש מוגדרים), הנחה בהשכרת רכב בחו"ל דרך חברת שלמה סיקסט, הנחות ברשתות אופנה ועוד. הנוסעים לחו"ל מקבלים שירות בשם Global Assist. המדובר הוא בשירות סגנון חיים הניתן להם 24 שעות ביממה, ומאפשר להם לקבל ייעוץ וסיוע בנושאים שונים שעולים בנסיעות לחו"ל: המלצות על אתרים, מקומות בילוי ומסעדות, הזמנת כרטיסים להופעות או למשחקי ספורט ללא עמלה ועוד. יש לציין שבניגוד לכרטיסי אשראי אחרים של אמריקן אקספרס, במקרה של אמריקן אקספרס Blue לא ניתן לצבור נקודות במסגרת תוכנית ההטבות Membership Rewards.

הטבה אחרת שמעניק הכרטיס היא ביטוח נסיעות לחו"ל ללא תשלום. הביטוח ניתן למחזיקי הכרטיס שגילם פחות מ-75, כשנדרש שכל נסיעה תהיה עד 55 יום. את הביטוח נדרשים הלקוחות להפעיל לפני כל נסיעה לחו"ל. הביטוח מעניק כיסוי על טיפולים רפואיים בחו"ל, אשפוזים, תרופות ומטען הנוסע, כאשר התנאים הספציפיים תלויים בהסדר של הלקוח עם חברת אמריקן אקפסרס (לפעמים ההסדר של מקום העבודה שלו).

אמריקן אקספרס כחול לא לבד – יש את אמריקן אקספרס ירוק (הרחבה כאן)

חברת אמריקן אקספרס היא מחברות הפיננסים הגדולות בעולם. כרטיסי האשראי שלה הם מהפופולאריים ביותר, ויש לה גם מגוון שירותים פיננסיים נוספים, לרבות  כרטיסי חיוב/ כרטיסי דביט (Debit Cards), המחאות נוסעים, פעילות העברת תשלומים, פעילות של הלוואות ועוד.

הזיכיון בישראל להנפקה ותפעול של כרטיסי אמריקן אקספרס נמצא בידי פועלים אקספרס, מקבוצת בנק הפועלים וחברה אחות של ישראכרט. כרטיס האשראי  של אמריקן אקספרס מיועד ללקוחות כל הבנקים ומכובד באלפי בתי עסק בכל רחבי העולם.

אמריקן אקספרס  – סוגי כרטיסים

אמריקן אקספרס מציעה בארץ שישה סוגים של כרטיסי אשראי הנבדלים ביניהם בקהל היעד והמועדונים אליהם הם משויכים. החברה מיישמת שיטה נוחה ופרקטית לפיה כל סוג של כרטיס הוא בצבע אחר. הנה סוגי כרטיסי האשראי הקיימים בארץ:

  • אמריקן אקספרס קרדיט – אשראי בתנאים מועדפים ללקוחות כל הבנקים
  • אמריקן אקספרס כחול Blue – כרטיס אשראי לסטודנטים וצעירים
  • אמריקן אקספרס אל על Fly Card Premium – הטבות לנוסעים מתמידים בקבוצת אל על
  • אמריקן אקספרס ירוק GREEN – כרטיס אשראי בינלאומי, כרטיס הדגל של החברה
  • אמריקן אקספרס זהב – כרטיס אשראי בינלאומי המעניק רשימה ארוכה של הטבות משמעותיות ושירותי VIP למחזיקים בו
  • אמריקן אקספרס פלטינה – כרטיס אשראי של חוג הלקוחות המועדפים של החברה – הכרטיס היוקרתי ביותר

אמריקן אקספרס – הטבות

ההטבות הנלוות לכרטיס של אמריקן אקספרס משמעותיות ורחבות, ותלויות במסגרת התוכנית של הלקוח והכרטיס עצמו. דוגמאות –  במסגרת תוכנית ה- Membership Rewards רכישות שתבצעו בכרטיס, יומרו אוטומטית לנקודות ששוות מוצרים ושירותים. זו הטבה שנמצאת בכל סוגי הכרטיסים של אמריקן אקספרס. בנוסף, לקוחות הכרטיס המרבים לטוס, יוכלו להמיר את נקודות הרכישות בכרטיסים השונים לרכישת כרטיסי טיסה בחברות תעופה שונות ובמגוון בתי מלוןויעדים  ברחבי העולם.

כמו כן, בעלי הכרטיס מקבלים הטבות 1+1 חינם עבור סרטים במגוון בתי הקולנוע ברחבי הארץ לרבות בתי הקולנוע ברשת סינמה סיטי, בתי קולנוע נבחרים ברשת רב ח, ורשת  Yes Planet, רשת גלובוס מקס וגלובוס גרופ וברשת בתי הקולנוע לב.

ואם זה לא מספיק, תזכו לקבל – הנחות בשיעורים של עד 30% בהזמנות של מוצרים ושירותים שונים כמו גאדג’טים שונים לבית, למחשב, לסמארטפון, הנחות למופעים, טיולים, קרוזים, בילויים, מסעדות, והנחות בבתי עסק שונים בתחום האופנה, אופטיקה ועוד (מעל 3,000 בתי עסק).

אמריקן אקספרס – הלוואות

בדומה לחברות כרטיסי האשראי המקומיות – לאומי קארד , ישראכרט, כאל, גם אמריקן אקספרס מלווה כספים ללקוחות, ולכל מי שמעוניין ועומד בתנאים. למעשה, אמריקן אקספרס היתה מהראשונות בעולם להיכנב לתחום זה. בארץ היא מספקת הלוואות של עשרות אלפי שקלים, למספר שנים בתשלומים חודשיים. הריבית של ההלוואות האלו עשויה להיות תחרותית מול חברות כרטיסי האשראי האחרות ולפעמים אפילו מדובר בהלוואות כדאיות (מסיבות שונות) גם מול הבנקים.

כמה זה עולה

העמלה החודשית הבסיסית עבור אמריקן אקספרס כחול בלו (לצעירים וסטודנטים ) היא 15.20 ש”ח, העמלה החודשית לאחזקת כרטיס אשראי מסוג אמריקן אקספרס ירוק היא 18.24 ש”ח.

ולכרטיסים היקרים יותר – העמלה החודשית למחזיקי כרטיס זהב היא  22.29 ש”ח. העמלה החודשית בכרטיס פלטינה היא 27.14 דולרים.

מידע נוסף על הכרטיס תמצאו באתר אמריקן אקספרס, כאן.