שוק ההון    

אנרג'יאן – כמות הגז בכריש ותנין גדולה מהתחזית המוקדמת; סיכוי לגז גם בשדות סמוכים

אנרג'יאן בעלת המאגרים כריש ותנין, שמניותיה נסחרות בבורסה בלונדון מדווחת על תוצאות של הניתוח הגאולוגי בחמשת הבלוקים הימיים החדשים שלה בישראל.  בשדות החדשים, כך עולה מהניתוח הגיאולוגי, קיים פוטנציאל ל-126 BCM גז טבעי. כמו כן, הפוטנציאל של השדות הקיימים של החברה, כריש ותנין, עלה ב-86 BCM נוספים ל-154 BCM.

הניתוח הגאולוגי בוצע על ידי חברת NSAI, שעשתה גם את הניתוחים בתמר ולוויתן ומאגרים נוספים באזור. מדובר בניתוח ראשוני כשלאחר  ביצוע קידוח אקספלורציה ניתן להעריך ברמת סבירות גבוה יותר את כמויות הגז הקיימות בבלוקים.  מעבר לכך, החברה לא מסרה את רמת הדיוק והסבירות של הממצאים.

אנרג'יאן זכתה ברישיונות חיפוש בבלוקים 12, 21, 22, 23 ו-31, שנמצאים בקרבת המאגרים כריש ותנין לפני כחצי שנה  במסגרת מכרז של משרד האנרגיה. הנכסים הגדולים שלה בשלב זה הם כריש ותנין.

מנכ"ל החברה, מתיאס ריגס, אמר על רקע התוצאות: "אנו שמחים כי המעריך החיצוני  זיהה פוטנציאל של 7.5 Tcf גז טבעי על השטח הישראלי שלנו עם הסתברות גבוהה מאוד להצלחה – לגביה יש לנו מחויבות המותנית בקידוחי אקספלורציה. התוצאה עולה בקנה אחד עם השקפתה של אנרג'אן שיש לנו תיק נכסים המכיל מספר אטרקטיבי של משאבים בקירבת השדות כריש ותנין".

לאנרג'יאן 13 רישיונות חיפוש בעולם, מתוכם 8 בישראל.