חדשות    

אס.אר אקורד – האם הבנקים יתנו לה לחיות? לא בטוח

אס.אר. אקורד שבבעלות עדי צים נמצאת במלכוד – בעל הבית שלה נמצא בחקירה שייתכן וקשורה גם לתחום פעילותה (אשראי וניכיון צ'קים) כאשר החשדות נגדו הם מרמה של רשויות המס, ביטוח לאומי ומשרד הכלכלה.  אלא שבינתיים היא מתקשה לתפקד

פעילות אס.אר אקורד מתמקדת בשוק האשראי החוץ בנקאי באמצעות מסחר בממסרים דחויים, מסחר בממסרים דחויים של צדדי ג' ו/או ממסרים עצמאיים. מסחר בממסר דחוי (שיקים דחויים) הינו עסקת המרה בה החברה ממירה ממסרים דחויים, ובתמורה מקבלים הלקוחות את ערכם הכספי של הממסרים הדחויים אותם הם מסבים לחברה, בניכוי עמלה הנקבעת בין החברה ובין הלקוח עבור יתרת התקופה עד למועד הפירעון המקורי.

פעילותה של החברה, מסבירה החברה בהודע לבורסה – "תלויה ביכולתה לגייס מקורות מימון בתנאי מימון נוחים כך יתאפשר לה לספק שירותים ללקוחותיה.  כפי שצוין בדיווחי החברה בעקבות מעצרו של בעל השליטה בחברה מר עדי צים והחקירה שנפתחה, הוקפאו חשבונות בנק של החברה בהם מופקדים שיקים דחויים בסכום מצטבר של כ-227 מיליון שקל, המופקדים כולם בחשבונות מוקפאים, ויתרת ההלוואות בפועל עומדת על כ-105 מיליון שקל. הקפאה כאמור עלולה לגרום לקריסה כלכלית ובלתי הפיכה של החברה. לפיכך, פנתה החברה בבקשה דחופה לבית המשפט לשחרור חשבונות הבנקים. ביום חמישי האחרון.

"בית המשפט  קבע כי צווי ההקפאה לחשבונות הבנק של החברה יבוטלו וכן יוחזרו לחברה כל השיקים שנתפסו על ידי המשטרה, כפוף להפקדת סך של 15 מיליון שקל בקופת בית המשפט.

"במסגרת הנימוקים להחלטה ציין בית המשפט, בין היתר, כי: 'החברה הינה תאגיד לגיטימי ומאושר, אשר הלקוחות נשוא החשדות היוו רק חלק ממכלול לקוחותיו (שני לקוחות מתוך 500)'. החברה פועלת על מנת ולמלא אחר החלטת בית המשפט כאמור. יחד עם זאת, יצוין כי נמסר לחברה מן הבנקים עימה היא עובדת כי בשלב זה הם בוחנים את החלטת בית המשפט כאמור ולאור זאת החברה אינה יכולה בשלב זה להעריך את אופן המשך פעילותה אל מול הבנקים בהתייחס להקפאת החשבונות אף אם החברה תפקיד הסך האמור בקופת בית המשפט. בנוסף, יצוין כי החברה, באמצעות הדירקטוריון, ההנהלה ועובדיה ממשיכים בפעילות החברה למזעור הנזקים, ובכלל זה בגבייה של הכספים המגיעים לה".

בינתיים הוארך מעצרו של עדי צים, כשלפני מס' ימים גם נחקר מנכ"ל חברת אס.אר אקורד, אודי ניר. החשדות הן שהחברה היתה זרוע של הלבנת הון בסך עשרות מיליוני שקלים.

בקירה שנפתחה לפני כשבוע במסגרת נעצרו ונחקרו 19 מעורבים. החקירה מסועפת וכוללת מס' חברות כשהמוקד הוא חברות כח אדם קטנות שביצעו הונאת מס וביטוח לאומי בהיקף של כ­200 מיליון שקלים, כאשר הכספים הולבנו בחברת אס.אר אקורד, של עדי צים. במסגרת החקירה, נערך חיפוש במשרדי החברה ברמלה והוקפאו חשבונות הבנק שלה.