חדשות    

אפליקציית התשלומים של דיסקונט תגדיל את תקרת התשלומים ל-150 אלף שקל

פייבוקס תגדיל את את תקרת התשלומים השנתית שלה מ-50 אלף ל-150 אלף שקל בשנה. הכוונה היא להגיע ליותר עסקים קטנים. האם האפליקציות יחליפו בקרוב את כרטיסי האשראי?

פייבוקס, אפליקציית התשלומים של בנק דיסקונט, מגדילה  את  את תקרת התשלומים השנתית שלה מ-50 אלף שקל ל-150 אלף שקל. בשאר האפליקציות הבנקאיות, ביט של הפועלים ופפר פיי של לאומי, תקרת התשלום עדיין 50 אלף שקל בשנה.

בבנק מסבירים את הגדלת התקרה בניסיון להגיע ולהריחב את קהל הלקוחות של העסקים הקטנים.  המטרה היא להגיע ל-350 אלף עסקים קטנים שלא מקבלים אשראי.  בין עסקים שעושים כבר שימוש באפליקציה קוסמטיקאים ומדריכי כושר, אלא שגודל התקרה אינו מאפשר להם לעשות שימוש מלא באפליקציה. הסיבה היא הסכמים עם בנק ישרל שלא מאפשרים לעשות עסקאות שנתיות בהיקף כזה, גם לא באמצעים אחרים כמו העברות בנקאיות, כדי למנוע הלבנות הון. לאחרונה אף נכנס חוק המגביל את השימוש במזומן המדבר על היקפים דומים לעסקה

מי שבכל זאת ירצה להגדיל את התקרה יצטרך ליצור קשר עם מוקד פייבוקס. התהליך יהיה יותר מורכב מהעברת תשלומים באפליקציה בסכונים נמוכים יותר ויכלול  צילום תעודת זהות, שיחת וידאו, בדיקת נתונים מול מאגרים ובדיקת מטרת השימוש .  עוד אומרי בפייבוקס כי הגדלת סכום השימוש נובעת גם מהצורך לאסוף סכום כסף גדול בקבוצות.

בקרוב יתיר הפיקוח על הבנקים שימוש באפליקציות מול עסקים במחזור שנתי בהיקף 2 מיליארד שקל. סיבת המגבלה היא לאפשר לחברות האשראי, שינותקו מהבנקים בקרוב, להתחרות באפליקציות, שעם אישור הפיקוח יהפכו למתחרות כבדות משקל לכרטיסי האשראי.

אפליקציות התשלום של הבנקים – האם הן תחרות לחברות כרטיסי האשראי?

פפר פיי, ביט ופייבוקס – האפליקציות של הבנקים; כמה זה עולה, ואיך ניתן לחסוך?

ניהול תקציב דרך הסמארטפון: אפליקציות מומלצות להתנהלות כלכלית נכונה