שוק ההון    

אפל צונחת 7% בגלל תחזית פושרת

טים קוק, מנכ"ל אפל

התוצאות של אפל לרבעון השלישי היו טובות, אבל המכירות של האייפון החדש והתחזית הפושרת הביאה לירידה חדה במחיר המניה – 7%.

הרווח למניה ברבעון השלישי הסתכם ב-2.91 דולר, כאשר האנליסטים ציפו ל-2.8 דולר למניה.

הכנסות החברה – 62.9 מיליארד מעל לציפיות להכנסות של 61.5 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של מעל 20% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה.

מכירות האייפונים ביחידות הגיעו ל 46.9 מיליון, לעומת ציפיות למכירה של 47.5 מיליון אייפונים. הפספוס הזה היה מנהגורמימם העיקריים לירידה החדה במניה.

אפל ממשיכה לחפש וגם למצוא מנועי צמיחה נוספים. ברבעון הנוכחי נמשך הגידול בתחום השירותים, הכולל את מכירות חנות האפליקציות, מנויים לשירות אפל מיוזיק והכנסות מאחסון באייקלאוד. הכנסות אפל משירותים הסתכמו ברבעון בשיא של 10 מיליארד דולר, צמיחה של 27% מהרבעון המקביל בשנה שעברה, אך מעט מתחת לציפיות האנליסטים להכנסות של 10.2 מיליארד דולר.

"אנחנו מתרגשים לדווח על רבעון נוסף שבו אפל שברה שיאים, רבעון שסוגר שנה פיסקלית נהדרת, שנה בה מכרנו את מכשיר ה-iOS השני מיליארד שלנו, חגגנו יום הולדת עשר לחנות האפליקציות והשגנו את ההכנסות והרווחים החזקים בהיסטוריה של אפל" אמר מנכ"ל החברה, טים קוק, והוסיף –  "במהלך החודשיים האחרונים, הבאנו פיתוחים חשובים ומוצרים טובים יותר  לצרכנים שלנו דרך גרסאות חדשות של האייפון, האפל ווטש, האייפד והמק וגם דרך ארבעת מערכות ההפעלה שלנו. אנחנו נכנסים לעונת החגים עם הקו החזק ביותר של מוצרים ושירותים אי פעם".

לאחרונה השיקה החברה  שלושה אייפונים חדשים –  ה-XR שמחירו מתחיל מ-750 דולר, האייפון XS מתחיל מאלף דולר והאייפון XS מקס מ-1,100 דולר. א כמו כן השיקה החברה את אפל ווטש, מקבוק אייר, אייפד פרו ומחשב שולחני מק מיני.

אייפון – הדור הבא; כמה זה יעלה?

מלחמת הסחר וההשפעה על אפל?

אפל בדוחות טובים – המניה עלתה 2% במסחר לאחר הסגירה