שוק ההון    

אפקון – זכתה בפרויקט הקמת בתי המשפט בטבריה וצפת בסך 140 מיליון שקל

ישראל רייף, יו"ר אפקון; צילום: עזרא לוי

אפקון החזקות מדווחת על זכייה במכרז לתכנון והקמה של בתי המשפט בטבריה ובצפת.  בנוסף, אפקון תתחזק את בתי המשפט למשך כ-22.5 שנים וכל זאת בתמורה כוללת של 140 מיליון שקל.

מדובר על פרויקט הקמה שיימשך בתוך 30 חודשים ממועד קבלת צו התחלת עבודה בפרוייקט. עם סיום הקמת כל אחד מבתי המשפט הנ"ל תתחזק אותו אפקון למשך 22.5 שנים. בתמורה, תקבל אפקון תשלומים שנתיים לאורך תקופת תפעול הפרוייקט בסך של כ-5 מיליון שקל בשנה, צמוד למדד, שישולמו בפריסה רבעונית, וזאת החל ממועד השלמת הקמת שני בתי המשפט הנ"ל. בנוסף, אפקון תהיה זכאית לקבל החזר מלא בגין שירותים שונים אשר תעמיד במסגרת המכרז (בתנאים של cost+)  וכן תקבל מענק הקמה בסך של כ-25 מיליון שקל (צמוד למדד תשומות הבניה), אשר ישולמו עד לתום תקופת ההקמה של שני בתי המשפט.

 אם וככל שהקמת בתי המשפט תסתיים בתוך 30 חודשים כאמור, התמורה הנומינאלית הכוללת לאפקון תעמוד על סך של כ-140 מיליון שקל.

ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות: "אנו שמחים ומברכים על הזכייה במכרז להקמת בתי המשפט בטבריה ובצפת וגאים להרחיב את חלקה של אפקון בפעילות מול מוסדות המדינה. מדובר בפרוייקט BOT שני בו אפקון זכתה בחודשיים האחרונים, בנוסף למעונות הסטודנטים של המכללה למינהל בראשון לציון, והוא מהווה מימוש של האסטרטגיה שלה להגדלת צבר פרוייקטי ה- BOT שאפקון מבצעת. הפרוייקט ייצר לאפקון הכנסה קבועה בהיקפים משמעותיים למשך כעשרים שנה ממועד השלמת הקמת בתי המשפט, בדומה למעונות הסטודנטים"