שוק ההון    

אפקון תבנה את המשרדים החדשים של מובילאיי בירושלים בהיקף של 950 מיליון שקל

ישראל רייף, יו"ר אפקון; צילום: עזרא לוי

אפקון בניה תתכנן ותבנה את הקמפוס החדש של חברת מובילאיי טכנולוגיות בהיקף של כ-950 מיליון שקל.  בניית קמפוס המשרדים והמעבדות החדש של מובילאיי בירושלים תחל במרס ותארך כ-4 שנים.

מאפקון נמסר, כי הקמפוס מהווה קומפלקס מבנים הכוללים את משרדי החברה, מעבדות המו"פ, ואת כלל השירותים הנדרשים לתמיכה במנהלי, מהנדסי ועובדי החברה. את הפרויקט תכנן האדריכל פרופ' משה צור. חברת ווקסמן גוברין גבע ליוותה עד כה את הליך התכנון, הרישוי והחפירה כחברת הפיקוח והניהול. שטח המבנים יעמוד על כ – 135 אלף מ"ר ומועד האכלוס הסופי צפוי בראשון לאוקטובר 2022.

היקף הפרויקט במעמד החתימה עמד על כ-950 מיליון שקל ומאפקון נמסר כי היא תחל בתכנון מפורט של הפרוייקט, ובכלל זאת ייעול התכנון (Value engineering). אפקון תשלים בחודשים הקרובים את התכנון, כאשר הצפי לתחילת עבודות אפקון באתר הינו בחודש מרס 2019 והמסירה של החלק האחרון בפרוייקט אמורה להתבצע באוקטובר 2022.

ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות: "קבוצת אפקון שמחה וגאה להיות צד להסכם התכנון וההקמה של הקמפוס העולמי של חברת מובילאיי. מדובר בפרוייקט יחודי ומוביל, ואחד מהגדולים שיבוצעו בשנים הקרובות בישראל. בחירתה של אפקון משקפת את מיצובה של אפקון כאחת מחברות התשתית הגדולות והמובילות במשק. הפרויקט הנ"ל מהווה המשך ישיר לצבר פרוייקטים אשר זכתה בהם קבוצת אפקון בחודשים האחרונים בהיקף כולל של כ – 1.5 מיליארד ש"ח, צבר אשר מעיד על אמון היזמים בחוסנה וביכולתה של קבוצת אפקון להביא לידי מימוש פרוייקטים מורכבים בלוחות זמנים, באיכות ובתקציב עליהם התחייבה".

מחברת מובילאיי נמסר : " חתימת החוזה הינה ציון דרך משמעותי בבניית הקמפוס שיהווה את מרכז הפיתוח העולמי של החברה בירושלים. הקמפוס מתוכנן לאכלס 2500 עובדים עם אפשרויות הרחבה במידה ויעלה הצורך. השלמת הפרוייקט תאפשר לחברה לתת לעובדיה תנאים שעומדים בקנה אחד עם החברות המובילות בשוק בדרך להגשמת חזון הרכב האוטונומי".

שפיר תבצע עבודות בפרוייקט "נמל הדרום" באשדוד בהיקף של כ-730 מיליון שקל; אפקון קבלן המשנה