חדשות קרנות נאמנות    

אקסלנס מעלה את השווי של אורבנקורפ אג"ח

אקסלנס מעלה את השווי של אורבנקורפ אג"ח ל-50 אגורות.

קרנות הנאמנות של אקסלנס הפחיתו לפני מספר חודשים את הערך של האג"ח של אורבנקורפ, ועכשיו הם מעלים אותו מ-35 אגורות ל-50 אגורות. עדיין מדובר בהפסד גדול, לעומת המצב המקורי, ובכל זאת, ביחס למחיקה הקודמת, מדובר ברווח שמתבטא בצורה משמעותית בכמה קרנות – " מנהל הקרן מודיע בזאת אודות החלטת ועדת דירקטוריון מנהל הקרן, אשר הוסמכה לצורך קביעת שווי נכסים במקרים מיוחדים, כי החל מיום 18/07/2016, שווי אורבנקורפ אג"ח א' (מס' נייר – 1137041), שהונפקו על ידי אורבנקורפ אינק , ישתנה מאחר שלדעת מנהל הקרן השווי שנקבע לאג"ח לאחרונה אינו תואם את השווי האמיתי שלה כפי שמשתקף מניתוחים כלכליים שהוצגו בפני מנהל הקרן. על כן החליטה הוועדה לקבוע שוב את מחיר האג"ח"

המחיר שנקבע לאג"ח ע"י מנהל הקרן מיום 26/4/2016  (באג') –  35 , והוא ישוערך ל-50 אגורות  – עלייה של 42.8%. ואיך זה ישפיע על הקרנות של אקסלנס? ובכן, קרן הנאמנות אקסלנס (0A) אג"ח נדל"ן חשיפה לאמריקה  (מספר קרן: 5118096) תרוויח מהמהלך 0.76%, ואילו קרן הנאמנות – אקסלנס (0B)(!) קונצרני – קרן נאמנות (מספר קרן: 5112396) תרוויח 0.42%.

העלייה בשערוך אג"ח אורבנקורפ, עשוי להביא גם את מנהלי הקרנות האחירם לשערוך סביב 50 אגורות. מחיר זה אגב, קיבל תימוכין מעו"ד גיא גיסין שמונה כמנהל מיוחד מטעם בית המשפט ותפקידו להחזיר למחזיקי האג"ח כמה שיותר. גיסין אמר לאחרונה כי כי החזר של 50 אגורות לכל שקל נראה  סביר. מעבר לכך, אמר גיסין בראיון לדהמרקר –  "תחושת הבטן שלי היא שיש יותר. אני נאבק פה על הפארי (הערך הנוכחי המלא של החוב; ע"א). בעבודה נכונה, יש מצב שניתן יהיה להחזיר את כל הפארי. באתי לספר לכם על מה שאני יודע — אני לא רוצה שתהיו אופטימיים מידי".

הפאשלה של מנהלי קרנות הנאמנות בהשקעה באורבנקורפ

אורבנקורפ – רגע לפני ההנפקה, ההון החוזר שלילי (מאוד)