שוק ההון    

אקסלנס מעלים מחיר יעד לרמי לוי – 202 שקל למניה

דוד גבאי, אנליסט אקסלנס ברוקראז', מתייחס  לחולשה במניית רמי לוי ומעריך כי החולשה במניה מושפעת מגורמים קצרי טווח. ישנה נקודת כניסה נוחה למניה עם אופק חיובי. אנו חוזרים על המלצת קניה ומעלים את מחיר היעד ל-202 שקל".

"החולשה במניה נובעת, להערכתנו, מהגורמים הבאים", כותב גבאי – "רבעון רביעי מתחת לצפי אשר מושפע  לרעה מגורמים חד פעמיים;  צפי לרווחיות נמוכה ברבעונים הקרובים כתוצאה מעליית שכר המינימום. מנגד, אנו צופים כי העלאת מחירים הדרגתית על ידי החברה ופתיחת המרלוג יתמכו בתוצאות החברה החל מהמחצית השנייה. כמו כן, אנו רואים בכניסת החברה לתחום השכונתי ורכישת קופיקס, צעדים אסטרטגיים נכונים אשר יבואו לידי ביטוי בטווח הארוך יותר.

"אנו חוזרים על המלצת קנייה ומעלים מחיר יעד ל-202 שקל, לעומת רמה של 193 שקל וזאת לאור שיפור מסוים בהנחות המודל בטווח הארוך בעיקר כתוצאה מכניסת החברה לתחום השכונתי. אנו מעריכים גידול שנתי של 12% ברווח הנקי תוצאה מעליית מחירים והתייעלות אשר תקזז הגידול בשכר מינימום וירידה בשיעורי הרווחיות בטווח הקצר.

"למרות השדרוג למס' 2 בשוק, רמי לוי תמשיך להציג שיעורי צמיחה מעל השוק לאחר קצב צמיחה שנתי חזק של כ- 22% בעשר שנים האחרונות, רמי לוי עלתה לשחקן מס' 2 בשוק תוך הכפלת חלקה בשוק לכ- 8% . למרות שהחברה עברה לפזה של צמיחה מתונה יותר, רמי לוי עדיין נמצאת בעיצומה של צמיחה: אנו צופים גידול של כ- 7% במכירות  כתוצאה מהמשך התרחבות בתחום הדיסקאונט יחד עם כניסה לתחום השכונתי על ידי פתיחת חנויות ורכישות רשתות. תחזיתנו לצמיחה של כ- 7% אינה כוללת דריסת רגל לתחום הפארם המשיק על ידי רכישת הרשת המוזלת גוד פארם (כפוף לאישור הממונה) ורכישות נוספות של רשתות בתחום השכונתי.

"חלון ההזדמנות בתחום השכונתי נותר פתוח, הביצוע ייקח זמן – אנו מעריכים שהתחרות החלשה בתחום השכונתי הנשלט על ידי שופרסל, מגלמת הזדמנות מהותית עבור רמי לוי בשל פערי מחיר של כ-30% בין פורמט השכונתי ופורמט הדיסקאונט. בהתחשב בעובדה שרכישת קופיקס לא עונה על כל השאיפות של רמי לוי בתחום השכונתי, וצמיחה אורגנית תיקח  אנו מעריכים שרמי לוי תצטרך לרכוש רשת נוספת. אנו צופים רכישה רק בטווח הבינונ לאור אי רצון מצד רמי לוי לשלם פרמיה עבור מותג של רשת קיימת.

"רכישת קופיקס מקפיצה את רמי לוי לתחום השכונתי. החותם של קופיקס בתחום השכונות יחד עם קונספט הדיסקאונט הוביל לעסקת רכישת קופיקס, אבל ברור שלא עונה על כל השאיפות של רמי לוי בתחום השכונתי. יש לסופרקופיקס מספר חנויות נמוך (30) ושטחי מכירה קטנים (כ- 200 מ"ר בממוצע לעומת כ-500 מ"ר רצוי בשכונה), המהווים אתגר למינוף כוח הקניה ומגוון מספר הפריטים של רמי לוי. בכל זאת, אנו מעריכים שרמי לוי תוכל לשפר את כוח הקניה ומגוון מספר הפריטים ולשפר את נתוני 2017 סופרקופיקס החלשים: כ- 213 מיל' שקל – מחזור/רמה נמוכים של כ- 36 אלף מכירות למ"ר, שיעורי רווחיות גולמית נמוכים של כ- 22% , ו-7 מיל' שקל הפסד תפעולי. אנו מעריכים את שווי סופרקופיקס ב- 21 מיל' שקל שווי השקעה (לכ- 20% של חברת האם קופיקס). רמי לוי צפויה לאחד את סופרקופיקס בהמשך השנה – ואנו נצרף את נתוני סופרקופיקס למודל כשנקבל יותר פרטים לגבי המתווה של רמי לוי להתפתחות הרשת".