שוק ההון    

אקסלנס – "קנו סלקום"

בית ההשקעות אקסלנס מקבוצת הפניקס ממליץ על רכישת מניות סלקום.  רוני בירון, מנהל מחקר משותף ואנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', מעריך  כי "מנית סלקום רשמה ירידה של כ- 20% מתחילת השנה ומדובר בירידה חדה מדי. להערכתנו, ירידה זו אינה משקפת הרעה בתמונה העסקית אלא נובעת מהשפעות טכניות ופסיכולוגיות, אשר יפוגו בהמשך. בעיקר, אנו מעריכים כי לכותרות סביב חילופי הבעלות האפשריים בחברה וכניסתה הצפויה של אקספון תרומה מהותית לירידות"

בירון מתייחס בסקירתו לכמה אפקטים  – "אפקט אלשטיין: ההצעה המחייבת של אדוארדו אלשטיין לרכישת יורוקום, אם תתקבל, תחייב אותו להשלים את מכירת גרעין השליטה בסלקום תוך חצי שנה. לפי פרסומים בתקשורת, התהליך לאיתור רוכשים פוטנציאליים כבר החל. להערכתנו, התפתחות זאת יוצרת לחץ על מחיר המניה לאור אי הודאות לגבי אופי המכירה ונתפסת כאיתות שלילי לאור העדפת בזק על פני סלקום. יחד עם זאת, אנו מעריכים כי לחילופי בעלות אפשריים לא תהיה השפעה מהותית אם בכלל על ביצועי החברה ופרופיל המניה.

"אפקט אקספון: הודעתה של אקספון כי היא צופה להשיק את שירותי הסלולר לקראת סוף הרבעון הראשון העלתה את מפלס החרדה בשוק. אנו מסכימים עם זה שכניסתה של אקספון עשויה להשפיע על התנהגות השחקנים בטווח הקצר ולעכב מעבר מאסטרטגיות נתח שוק לאסטרטגיות מוטות ARPU. יחד עם זאת, יש לזכור כי תחת הסכם עם סלקום, אקספון תשלם עבור כל מנוי 25 שקל בחודש בתוספת מע"מ בשנה הראשונה, 27.5 שקל בשנה השנייה ו- 30 שקל החל מהשנה השלישית. זאת לפני עלויות סוכנים ואחרות. התשלום למנוי עשוי אף להיות גבוה יותר בהינתן תשלומי מינימום הנעים בין 20 מיליון שקל בשנה הראשונה ל- 110 מיליון שקל בשנה החמישית. בהינתן רמות המבצעים הרווחות בשוק כיום אנו מתקשים לראות איך אקספון יכולה לבדל את עצמה על בסיס מחיר לאורך זמן מבלי להפסיד על המנוי השולי. יתרה מזאת, אם אכן אקספון תנקוט באסטרטגית מחיר אגרסיבית, הסכם שיתוף הרשת יקזז חלק ניכר מהפגיעה בסלקום.

"התמונה העסקית לא השתנתה: לאחרונה נפגשנו עם הנהלת החברה ויצאנו מעודדים לגבי המשך המומנטום העסקי. החברה לא מזהה האטה בקצב גיוס המנויים בתחום הקווי ואף רואה דפוסים מתונים יותר בצד הסלולרי (עשוי להשתנות עם כניסת אקספון). במבט ל- 2018, אנו צופים שחיקה מתונה ב- ARPU הסלולרי ויציבות יחסית ב- EBITDA. אנו מעריכים כי פרישת רשת הסיבים תביא לעלייה ב- Capex אשר תחליף באופן הדרגתי את עלויות הרשת השוטפות של החברה ותשפר את מיצובה בטווח הבינוני-ארוך.

"נותרים בקנייה, מורידים מחיר יעד למניה ל- 39 שקל למניה: אנו ממשיכים להמליץ על סלקום במיוחד ברמות הנוכחיות. להערכתנו, סלקום הינה היחידה בין שלוש מפעילות התקשורת המסוקרות אשר הגיעה לתחתית מחזור הרווח וממוצבת בצורה הטובה ביותר בתנאי השוק הנוכחיים. אכן, בטווח הקצר השוק אינו מזהה טריגרים לעליה במחיר המניה לאור רמת התחרות ועליה בהיקף ההשקעות אולם בפרספקטיבה רחבה יותר אנו רואים יחס סיכון/סיכוי חיובי ברמות הנוכחיות. אנו מורידים את מחיר יעד ל- 39 שקל מ- 41 שקל כתוצאה מהעלאת הנחות ה- Capex".