אחזקת דירה    

ארונות לבית – מה עדיף, עבודת נגרות, קנייה מחנות רהיטים או קנייה באינטרנט?

ארונות

ארונות לבית – מה עדיף, עבודת נגרות או קנייה מחנות רהיטים, או אולי בכלל קנייה של קיטים להרכבה עצמית או עבודת נגרות עצמית. יש שפע של אפשרויות, אנחנו נסביר כאן את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות.

רוצים להחליף את ארונות המטבח? להתחדש בארון בגדים חדש, או להוסיף כוננית לסלון, דק לגינה או פרגולה למרפסת? כן, אנחנו מדברים על מוצרי עץ ותחליפי עץ. לשם כך יש לכם כמה

אפשרויות להשגת הריהוט:

1. חנויות רהיטים לפי התמחויות (ארונות קיר, ריהוט סלוני, ארונות מטבח וכד').

2. חנויות רהיטים המוכרות קיטים מוכנים להרכבה עצמית כמו איקאה, הום סנטר, אייס וכד'.

3. נגר מקצועי.

4. עבודה עצמית – "עשה זאת בעצמך" מההתחלה ועד הסוף.

5. רכישה דרך האינטרנט – כן, גם ארונות וריהוט בכלל קונים דרך האינטרנט והרבה. על פי בדיקה שנעשתה בשנה האחרונה התברר שכחצי מרכישות הריהוט נעשות דרך האינטרנט – הסיבה היא בעיקר המחיר הזול. אחרי הכל, אם גוף מסויים – נניח שמרת הזורע מוכר לכם מוצר, או שאתרים מוכרים את המוצרים שלו, הרי שאין ויכוח על איכות המוצר – השאלה היחידה היא המחיר.  באינטרנט אתם יכולים לקבל הנחה של עד 50% ממחיר המוצרים, ויש גם אתרים שמתמחים בכך – בעיקר האתר של גרופון , המתמחה בדילים/ מבצעים גדולים. אך גם אם תיכנסו לאתרים ייעודיים למכירת ריהוט סביר שתקבלו הנחה. היתרון של אתרי מכירות גדולים, או אתרים שמתמחים במבצעים הוא שהם מקבלים כמות מאוד גדולה מהריהוט המסויים וכך יש להם כח מיקוח מול היצרן או היבואן, והם מצליחים לקנות במחיר מוזל. מחיר שמתגלגל אליכם.  ובכלל – הרי אין לכם מה להפסיד, תבדקו גם דרך גרופון ואתרים אחרים, יש מצב שתופתעו לטובה.

 חנויות רהיטים 

היתרונות ברכישה דרך חנויות רהיטים מתמקדים בכך, שאתם רואים את הרהיט אותו אתם רוצים כמוצר מוגמר (במקרים רבים אף אפשר לעיין בקטלוג); יש מגוון של מוצרים, ואולי תמצאו משהו שלא חשבתם עליו? יש לכם הובלה עד הבית והתקנה מקצועית כולל אחריות.

החסרונות – מה שאתם רואים זה מה שאתם קונים, בדרך כלל אי אפשר להחליף צבע, ידיות וכו'. המחיר יקר יחסית משום שהוא מגלם רווחים של מספר גורמים של בעלי החנות, של הספק שלו – אם זה יבואן או נגר, ומע"מ גם על העבודה. על כל פנים, היום אפשר לראות בחנות ולקנות באינטרנט – במקרים רבים זה זול יותר.


מיטה זוגית – כמה עולה? איפה קונים?

איך בוחרים סלון?

מטבח – כל מה שצריך לדעת

שיפוץ – מדריך מפורט 


חנויות המוכרות קיטים להרכבה עצמית 

היתרונות הם שניתן לקנות ריהוט איכותי יחסית במחיר זול יחסית. ההרכבה לא מסובכת, כי בקיט (ערכה) תמצאו את כל הלוחות, הברגים וכלי העבודה הנדרשים לכם וגם הוראות מפורטות. ניתן לבקש גם הרכבה והתקנה באמצעות איש מקצוע תמורת סכום נוסף כ-250 ₪ על רהיט שעולה 1,000 שקלים ו-400 ₪ על רהיט שעולה בין 2,000 ל-3,000 ₪.

החסרונות – לרוב מדובר בריהוט לא יוקרתי, שהנראות שלו שבלונית (קניתם באיקאה, נכון? יגידו לכם כמה מאורחיכם); האחריות במקרה של הרכבה עצמית מוגבלת לכך, שההרכבה בוצעה בדיוק לפי ההוראות, ולכן יש פה פתח לוויכוחים עם החנות.

נגר מקצועי 

פחות מתאים לשוכרי דירות, שעדיף להם ללכת לאופציה הקודמת. היתרונות בשכירת שירותי נגר מקצועי הם – הכנת רהיט ייחודי לכם ובמיוחד בשבילכם; אתם יכולים ללוות את בניית הרהיט משלב התכנון; נגר מקצועי גם יעזור לכם בתכנון ולהתאים את הרהיט לכל סוג של חלל; אין כמעט הגבלה על סוג החומר (עץ, מלמין, MDF, שילוב עם גבס – מה שתבחרו), ולכן כדאי לשאול מראש את הנגר עם אילו חמרים הוא עובד, וכדאי שהוא לא יהיה מוגבל בכך; אין הגבלה על הצבע, אתם בוחרים את הידיות אם מדובר בארון וכד'. המחיר יהיה בסופו של דבר זול יותר ממחיר אותו רהיט בחנות, במיוחד אם מדובר ברהיט יוקרתי. אחריות – מקובלת אצל רוב הנגרים (שנה בדרך כלל, כמו בחנויות הריהוט). דאגו לקבל תעודת אחריות בכתב.

החסרונות – איך יודעים אם הנגר טוב? הפתרון – בקשו המלצות מחברים ששכרו את שירותיו, או בקשו ממנו להראות לכם עבודות שעשה. אם מדובר בעבודה גדולה במיוחד כמו ארונות מטבח פלוס אי ושולחן עם כיסאות, למשל, בקשו המלצות מאדריכלים – להם יש קשרים מרובים עם נגרים שהוכיחו את עצמם. חיסרון אפשרי נוסף – כמו כל בעלי המקצוע, העבודה עלולה להימשך יותר זמן ממה שחשבתם. הפיתרון – סכמו עם הנגר מועד מסירה בהסכם כתוב ומחייב. גם זה לא עובד בחלק מהמקרים, אבל טוב מהסכם בעל פה.

 בנייה עצמית "עשה זאת בעצמך" –

היתרונות – היום ניתן למצוא כלי עבודה ואביזרים לנגר החובב בכל חנות בסגנון "עשה זאת בעצמך". את חמרי הגלם ניתן להשיג באותן חנויות או במחסני עצים, שניתן למצוא בדפי זהב וברשת האינטרנט, והם ימכרו לכם חמרי גלם בשמחה. בכל מקום כזה יש יועצים ואנשי מכירות בעלי ידע נרחב, שיוכלו לכוון אתכם ולסייע לכם. אם אתם נגרים חובבים, אין סיבה שלא תעבדו על הרהיטים שלכם בעצמכם; אגב, היום גם סדנאות וקורסים שמכשירים חובבנים לעבודות נגרות ולשיפור היכולות אצל אלה שכבר עשו עבודות בעבר. חיסכון רב בכסף – עד 50% לעומת נגר או חנות. ארון 3 דלתות מעץ מלא, למשל,

החסרונות – תצטרכו להקדיש פרק זמן לעבודה, לעיתים ימים ואף שבועות, כי במקרים רבים העבודות העצמיות מתחילות בהתלהבות וממשיכות על אש קטנה. המוצר הסופי יהיה בחלק מהמקרים פחות "מושלם" מאשר בחנות או בבנייה אצל נגר מקצועי.

אבל אם אתם חובבי עבודת כפיים, ואתם רוצים לחסוך הרבה כסף, אז הנה כמה עצות:

ראשית, בערוץ היו-טיוב שבאינטרנט יש המון סרטונים בהם תוכלו לקבל הדרכה של צעד אחרי צעד לבניית ריהוט. יש לכם ייעוץ והכוונה, כאמור, בכל מחסני העצים ונגריות שמצהירות על עצמן כמסייעות לנגרים חובבים. הם יעזרו לכם בתכנון, בשרטוט, בסוגי החמרים, יחתכו לכם את לוחות העץ במידות המתאימות כנדרש ועוד.

כלי עבודה – מומלץ להצטייד בכלים מתאימים; כלי חיתוך – אם החלטתם לרכוש לוחות ולחתוך אותם באופן עצמאי, עדיף שיהיה לכם מסור חשמלי, או מסור יד לפחות וגם סכין יפני. הצטיידו בעפרון סימון, וסמנו את מסלול החיתוך שיש לבצע בהתאם למידה הנדרשת.

נייר שיוף )נייר זכוכית) או מכונת שיוף חשמלית – אם לוחות העץ שרכשתם אינם כוללים ציפוי או גימור, וברצונכם להחליק ולהכין לצביעה או גימור אחר.

ברגים ודיבלים – יש לרכוש כמה סוגים של ברגים ודיבלים בהתאם לכמות הנדרשת. אם מדובר בארון קיר למשל יש לרכוש ברגים ודיבלים גם עבור חיבור לקירות בלוק או בטון במקביל לברגי עץ.

תופסנים – להתקנת המדפים והצמדתם לדפנות הארון.

צירים ומסילות – צירים לדלתות הארון ומסילות להנעת מגירות.

מברג (או מברגה חשמלית) – בהתאם לגודל הברגים שרכשתם.

דבק עץ – לעבודות הציפוי של הארון.

חומרים – מילון מונחים

1. למי – יצירת לוח עץ תוך הדבקות אורך של קורות אחת לשנייה.

2. בוצ'ר – יצירת לוחות עץ תוך הדבקות חתיכות קטנות לאורך ולרוחב – כמו פזל. בוצ'ר חזק יותר מלמי, אך בהדבקה טובה – גם למי יחזיק מעמד.

3. עץ מלא: עץ עם רמת צפיפות ומשקל סגולי גבוהים. חומר חזק ביותר. העץ המלא רגיש ללחות, יכול לסבול מעיוותים, הוא כבד ויקר יחסית.

4. עץ אורן: זול יחסית ולכן פופולרי מאוד בחדרי ילדים. הוא אינו נחשב למשובח בעיקר משום שיש לו "עיניים" שעלולות לנשור. ה"עיניים" ניראות מאד יפה בצביעה לא אטומה של המשטח.

5. עץ אלון: עץ איכותי ופופולרי מאוד, בין השאר מכיוון שהוא משתלב עם כל סגנון ריהוט.

6. סנדוויץ': שכבות דקות של עץ המודבקות זו לזו. יש לו חיסרון בכך, שהוא מאד רגיש ללחות ומתעוות, לכן צריך להקפיד על עובי גדול יותר של הלוחות.

7. עץ לבונה: עץ חזק מאוד, חלק, ללא עיניים, מומלץ לחדרי ילדים ולמטבחים.

8. סיבית: שבבי עץ דחוסים בדבק. פופולרית בחדרי ילדים, מטבחים וחדרי אמבטיה.

9. MDF (אם.די.אף): קרטון דחוס. משמש בעיקר לדלתות, ולא לגופי ארונות, כי הוא נחשב לחומר יקר יחסית וצריך לדעת איך לעבד אותו. עיבוד לקוי עלול לפעמים לגרום לפיצוצים. הוא כבד יחסית ולא עמיד לרטיבות, אך המראה שלו חלק ויפה. השרף המשמש להדבקת הסיבים הוא רעיל ועלה החשש שהשימוש בחומר מסוכן. לכן, יש להקפיד כאשר רוכשים את החומר הזה שהוא נושא בתו תקן E1 .

10. מלמין: מעין סנדוויץ' המורכב מדיקטים וביניהם פאזל של עצים שמעניקים נפח ועובי. משמש בעיקר לבניית דלתות של ארונות.

מזוניט: החומר הזול ביותר. עשוי מסיבי עץ זולים. נגרים רבים משתמשים בו בגב הארון או בתחתית מגירות.

מחירים לדוגמא:

עץ אורן 28 מ"מ – המחיר למ"ר של פלטת למי 250 – 130 ₪

עץ אורן 40 מ"מ – המחיר למ"ר של פלטת למי 230-280 ₪

עץ בוק אדום (בוצ'ר) – המחיר למ"ר של פלטה בעובי 40 מ"מ 480 – 300 ₪

אלון (בוצ'ר) – המחיר למ"ר לפלטה בעובי 40 מ"מ 650 – 580 ₪

עץ מייפל – פלטה תלת שכבתית – המחיר למ"ר 1,600 – 850 ₪

עץ דובדבן – פלטה תלת שכבתית – המחיר למ"ר של פלטת למי 1,400 – 1,300 ₪

פלטת M.D.F – עובי 17 מ"מ בגודל 122X244 ללא חיתוך וציפוי 140 – 75 ₪

פלטת M.D.F – עובי 28 מ"מ בגודל 122X244 ללא חיתוך וציפוי 240 – 150 ₪

פלטת סיבית (מלמין) לבנה – פלטה בגודל 122244X ס"מ 150 – 70 ₪

עץ סנדוויץ – 25 מ"מ ברמה בסיסית מסוג צפצפה בגודל 122244X ס"מ 270 – 200 ₪

ציפויים

1. פורניר: פורניר הוא פרוסה דקה מאוד של עץ מלא. בדרך כלל משתמשים בו בהדבקה על לוחות סנדביץ' או MDF ומקבלים מראה של עץ מלא.

2. פורמייקה: חומר סינטטי באיכויות שונות מאוד, בדרך כלל מבריק. הזולות נשברות מהר יותר. בעיקרון פורמייקה פחות עמידה בפני לחות, חמרי ניקוי ושריטות.

3. פוליאסטר: לקה מבריקה ועבה מאוד שמעניקה נפח לרהיט.

4. שלייף לק: צביעה אטומה ומבריקה המתבצעת בעיקר על אם. די. אף.

כמה עולה לבנות ארונות מטבח עליונים, למשל?

גוף סנדוויץ', דלתות MDF וציפוי פורמייקה (ללא מגירות) – המחיר למטר רץ אצל נגר – 1,800 – 1,200 ₪, כולל עבודה. אותו מטבח עם ציפוי פורניר – 1,600-2,500 ₪ למטר רץ.

גוף סנדוויץ' עם דלתות מעץ מלא, לא מגירות או פרזול מיוחד יעלה אצל נגר 5,000 – 2,500 ₪. בעבודה עצמית ארונות אלו יהיו זולים ב-30%-50%.

רכישה באינטרנט – כדאי לבדוק!

לפני שאתם קונים את המוצר/ רהיט, כדאי לכם לבדוק מוצרים ומחירים באינטרנט. יש סיכוי טוב שזה יכול להשתלם לכם. יש מבצעים מאוד משמעותיים ברשתות, ובאתרים המתמחים בדילים והנחות (לרבות גרופון)  והרי אין לכם באמת מה להפסיד, אתם גולשים 10 דקות ומקבלים הצעות מפתות, ועשויים להרוויח הרבה כסף (נכון יותר – לחסוך הרבה כסף).

והנה דוגמה – ארון קיר מעוצב של שמרת הזורע (בתמונה)  נמכר במחיר של 1,690 שקל באתר גרופון בשעה שמחירו הרשמי – 2,990 שקל (וזו רק דוגמה אחת)

 

 

 


מיטה זוגית – כמה עולה? איפה קונים?

מטבח – כל מה שצריך לדעת

איך בוחרים סלון?

שיפוץ – מדריך מפורט