תיירות    

אתם יורדים לאילת? כך תורידו את המחירים!

אילת היא עיר הנופש מספר אחת של מדינת ישראל. הבעיה היא שאם תשאלו ישראלים רבים, הם יתלוננו על העובדה שמחירי השהות באילת הם יקרים. אותם אנשים יעשו השוואות בין חופשה מקבילה בחו"ל, ביעדי נופש דוגמת יוון או קפריסין, בסופה האופציה מעבר לים עשויה להתברר כזולה יותר מאשר נופש באילת.

האמת היא שחופשה באילת יכולה להיות יקרה, בעיקר אם מבצעים אותה בהרכב משפחתי. מנגד יש אפשרויות שונות להוזלת המחירים של נופש באילת, אפילו בצורה משמעותית. המדריך הבא יספק לכם טיפים לחיסכון בדרך לחופשה האילתית.

איך מגיעים לאילת?

רוב הישראלים יידרשו לנהיגה בת מספר שעות לפחות כדי להגיע לאילת, או לטיסה קצרה הרבה יותר. מיותר לציין שהבחירה כאן תשפיע על הסכום שאתם משלמים. נהיגה ברכב באילת תצריך מכם מן הסתם הוצאה על הדלק, אבל לא לכל הישראלים יש רכב שהם יכולים או רוצים להגיע באמצעותו לאילת (זו נסיעה ממש לא פשוטה, אל תשכחו). האופציה הזולה יחסית תהיה להגיע לאילת באוטובוס, מה שמחייב לרוב רכישה מוקדמת של כרטיס. במקרה הזה מומלץ להכיר את האפשרות לקבל כרטיסים הנחה, למשל הנחה של 20% ברכישת כרטיס הלוך ושוב לנוסע רגיל, הנחה של 50% לאזרח ותיק בנסיעה לכיוון אחד או לשני כיוונים, הנחה של 33% לסטודנטים ללא כרטיס חופשי חודשי תקופתי בכיוון הלוך חזור, 50% הנחה לסטודנטים עם כרטיס חופשי בנסיעה בכיוון אחד או בשני כיוונים, 33% לנכים ולזכאי הביטוח הלאומי ברכישת כרטיס הלוך חזור ועוד (למעוניינים, זו רשימת ההנחות המלאה של אגד).

רבים מהאנשים יגיעו לאילת בטיסה, מה שיהיה מן הסתם יקר יותר. על כיוון אחד אתם עשויי לשלם כ-300-400 שקלים, אם כי ברוב ימות השנה ניתן למצוא מחירים זולים פי כמה: בסביבות 100-150 שקלים לכיוון. מומלץ לראות תמיד מהם המבצעים של חברות התיירות או התעופה על טיסות לאילת. ברוב המקרים מדובר בהנחות לתאריכים ספציפיים, והבעיה היא שלא תמיד הם מסתדרים עם התכניות הספציפיות של אלה המתכננים לטוס לאילת. אופציה אחרת ליהנות ממחירים נוחים יחסית היא לבצע הזמנה מראש של הטיסה, בפרק זמן של חודש ומעלה ממועד החופשה. במקרה הזה אתם עשויים בהחלט לשלם סכום של כ-100-150 שקלים לכיוון או 250-300 שקלים לשני הכיוונים. מן העבר השני של המשוואה יש מועדים ותאריכים בהם המחירים של טיסות לאילת עולים פלאים, בעיקר בחודשי הקיץ או בחגים. בכל מקרה מכיוון שטיסות לאילת הפכו להיות תחום תחרותי מאד בשנים האחרונות, כן חשוב לבצע את הבדיקה בניסיון לאתר מבצעים נקודתיים.

חברות תעופה ותיירות רבות מספקות דילים של נופש באילת, המשלבים בין טיסה לבין שהות באחד המלונות הרבים הפזורים בעיר. יש כאן היצע רחב של אופציות, עם אפשרות לחיסכון נאה במחיר הנופש ביחס לאפשרות ההזמנה של טיסה ומלון בנפרד. על חבילת נופש לשתי לילות בסוף שבוע אתם יכולים לשלם כ-1,500 שקלים לאדם, או אפילו יותר, אם כי במלונות בסיסיים יותר או בתאריכים מבוקשים פחות המחירים יכולים לרדת מטה. כלל האצבע גם כאן הוא שהמחירים תלויי תאריך ומושפעים גם ממועד ההזמנה, כאשר בקיץ ובחגים המחירים צפויים לעלות. יש מצבים בהם בהזמנה ברגע האחרון ניתן להוזיל מחירים, אבל בדרך כלל זה יקרה מחוץ לשיא של עונת התיירות.

מחירי מלונות באילת: לא חייבים להיות בשמיים

בלב ליבן של חופשות באילת נמצא פעמים רבות המלון שבוחרים לשהות בו, לפעמים אפילו יותר מכל מקום אחר: החדרים המפנקים, ברכות השחייה, הארוחות, מתחמי הספא והפעילויות לילדים תורמים לכך. זה לא סוד שעל מלון מפואר באילת אתם צפויים לשלם יותר מאשר מלון בסיסי יחסית, וכן שהיקום של המלון משפיע מאד על המחיר. ככל שמתרחקים מחופי הים של אילת כך המחירים צפויים לרדת. מנגד, אתם עלולים להפסיד בכך חלק מההנאה בחופשה, כך שהיינו ממליצים לכם לשקול היטב את המיקום ולראות האם התרחקות שווה עבורכם.

קשה להעניק לכם תשובה חד משמעית לגבי מחירי מלונות באילת, שגם משתנים לאורך השנה: בחופש הגדול ובחגי ישראל המחירים עשויים לעלות בעשרות אחוזים. מכיוון שאילת הרבה פחות אטרקטיבית בחורף עבור רוב האנשים, הבחירה הזולה והדי אטרקטיבית יכולה להיות בשולי הקיץ או בעונות המעבר. מבחינת ימות השבוע, מיותר לציין שמחיר מלון בסוף שבוע יהיה יקר יותר מאשר באמצע השבוע. לא לכולם יש את היכולת הזו להתגמש, אבל אם כן יש לכם – היינו ממליצים בחיוב לשקול זאת.

באיזה סדר גודל של הוצאה מדובר? אם מזמינים מלון בנפרד, הרי שמיעוט המלונות שיהיו במחיר של פחות מ-500 שקלים ללילה. רוב המלונות ידרכו מכם תשלום של 700-800 שקל לפחות ללילה אם תזמינו אותם עצמאית דרך אתרים דוגמת Booking. בהרבה מקרים ניתן למצוא דילים משתלמים דרך חברות התיירות בתאריכים ספציפיים, לרמה של כ-300-400 שקלים לאדם ללילה. לכן מומלץ כן לברר בכיוון הזה, אפילו יותר מאשר במקרה של נופש בערים בחו"ל בו במקרים רבים ההזמנה העצמאית תהיה משתלמת יותר מאשר פנייה לחברת תיירות.

דרגת האירוח של המלון צפויה להשפיע גם כן, אם כי בהרבה ההתייקרות במחיר במעבר לפנסיון מלא או אפילו הכל כלול עשויה להוזיל את ההוצאות על אוכל – ולכן להיות משתלמת יותר. מי שבוחר מלון בדרגה טובה על בסיס הכל כלול כמעט ולא צפוי להוציא כסף מכיסו במהלך השהות באילת. מצד שני דילים כאלה "כובלים" אותנו למלון, ולא לכל האנשים זה מתאים.

כדי להוזיל את המחיר אתם יכולים לסגור עם המלון מספיק זמן מראש, או לחלופין להמתין לרגע האחרון ולמבצעי ה"כסאח" שעושים המלונות כדי למלא חדרים שנותרו ריקים. לפעמים המלונות מציעים מבצעים נקודתיים, דוגמת לילה חינם בהזמנה שתי לילות או מבצעים על הילדים: מומלץ לברר לכן גם בכיוון הזה.

קופונים, מבצעי אשראי ומה שביניהם

מבצעים והטבות על נופש באילת תוכלו למצוא גם דרך אתרי הקופונים למיניהם. בגרופון לדוגמא מצאנו סוף שבוע באילת עם טיסה ושתי לילות במלון אמריקנה על בסיס לינה וארוחת בוקר (כולל ארוחת ערב אחת במתנה) במחיר של 849 שקלים, בעוד שדרך Azrieli (לשעבר Buy2) היה קופון לטיסה בכיוון אחד ב-239 שקלים. הבעיה היא שרוב הקופונים האלה הם לתאריכים ספציפיים ודי מוגבלים, שלא בהכרח יתאימו לכל אדם. אנחנו ממליצים לכם בכל מקרה לברר טרם הטיסה מה מוצע, כשניתן לקצר תהליכים באמצעות אתרים המאגדים קופונים ממגוון מקורות (לדוגמא אתר PickaDeal).

אופציה אחרת להוזיל את המחיר היא לראות מה מוצע דרך חברת האשראי שלכם, כי רוב הכרטיסים המשווקים היום מספקים שורה ארוכה של הטבות לאנשים המחזיקים בהם. תוכלו למצוא הנחות על חבילות נופש, טיסות, מלונות וגם אטרקציות באילת. לפעמים יש שיתופי פעולה של גורמים בענף התיירות באילת עם חברות האשראי, לדוגמא שיתוף פעולה של מלונות פתאל עם לאומי קארד. אותו הדבר לגבי מועדוני הצרכנות, שקשה להאמין שלא יספקו מענה כלשהו לחברי המועדון המעוניינים לטוס לאילת.

לא בטוח שממצאי הבדיקות האלה יתאימו למה שאתם מחפשים מבחינת סוג החוויה, הרכב המטיילים, התאריכים ועוד, אבל אנחנו ממליצים לכם לברר גם בכיוון הזה.

מוזמנים לקרוא מדריכים אחרים שיחסכו לכם כסף בטיול בישראל – בירושלים או בים המלח.

כאן תמצאו את רשימת מדריכי התיירות המלאה שלנו