מדריכי דירה ומשכנתא    

אתר ממשלתי חדש לנתוני נדל"ן – אולי ככה נדע מהם המחירים האמיתיים?

מעודכן ל-03/2018

נתוני נדל"ן – איך בעצם אנחנו יודעים כמה עולה דירה? כמה לשלם / להציע על דירה? מאיפה הנתונים. ובכן, מחירי הדירות נמדדים בכמה אופנים, כאשר המדד הכי רלבנטי (והכי מעודכן) הוא מדד מחירי הדירות של הלמ"ס. נכון, הוא לא מדד מושלם, אבל הוא הטוב ביותר – כאן תוכלו לקרוא על כל המדדים הקשורים לדיור (היתרונות והחסרונות שלהם). בנוסף יש כמה מקורות שעשויים להיות מקורות טובים לרבות נתוני המס – קיימת חובה לדווח על עסקאות נדל"ן לרשות המיסים ורשות המיסים ממחשבת את הנתונים. עכשיו זה יהיה יותר זמין ונגיש לקהל.

מדד הדירות של מכון גזית גלוב – כישלון

משרד האוצר יחד עם המרכז למיפוי משיקים אתר אינטרנט חדש הכולל מידע מקיף על תחום הדיור. היתרון באתר הוא שהמידע יגיע מכמה מקורות ולכן אמינותו תהיה גבוהה – האתר בעצם מאחד את נתוני רשות המסים עם מסדי נתונים ממשלתיים נוספים. יתרון נוסף של האתר הוא פשטות השימו שבו – בניגוד לאתר רשות המסים, שלמרות שהוא פתוח לציבור הרחב הוא מסורבל וההתמצאות בו מסובכת וממש לא טריוויאלית, האתר החדש פשוט לשימוש ומאפשר שימוש ביישומים נוספים שמספקים לגולש הבנה על מחירי הדירות באזור החיפוש.

בנוסף יוכלו הגולשים לחפש מידע על דירות דרך המפה, לבחון את השינויים במחירים בתקופה מסוימת באותה שכונה ואותו בניין.

אתר הנדל"ן הממשלתי הוקם במרכז למיפוי ישראל בהנחיית הוועדה הבין-משרדית לשיפור מסד הנתונים אודות שוק הנדל"ן. הרעיון לאתר התחיל כבר לפני ארבע שנים. אז  בישיבות קבינט הדיור הראשונות, התברר הצורך והחשיבות לטייב את מסד הנתונים בענף הנדל"ן. הממשלה אף קיבלה ואישרה הצעת החלטה בנושא, ועכשיו זה הופך למיושם בפועל.

"המערכת מנגישה נתונים שעברו טיוב, תקנון וסינון, אודות נכסים ועסקאות מתוך מסדי הנתונים השונים של משרדי הממשלה העוסקים בתחום הנדל"ן", אומרים מקימי האתר, "ניתן לחפש מידע על נכסים ועסקאות על גבי מפה, חיפוש חופשי, גוש/חלקה, שכונה וכתובת. המטרה של האתר היא לאפשר לציבור גישה פשוטה באמצעות האינטרנט למידע אודות נתוני נכסים ועסקאות נדל"ן מתוך בסיסי המידע של משרדי הממשלה, בזמינות גבוהה, מתוך שיפור שרות הממשלה לציבור וחיסכון בהוצאות הממשלה".

יועץ משכנתא – כל מה שצריך לדעת

ריבית קבועה או משתנה – שלא יעבדו עליכם