תיירות    

בודפשט קוראת לכם – והמחיר בהחלט עשוי להיות נוח

בודפשט היא אחד מערי התיירות המומלצות של אירופה. בירת הונגריה היא עיר יפה מאד, הכוללת הרבה מאד אתרי חובה: די אם נזכיר הם בניין הפרלמנט ההונגרי המרשים, הבזיליקה הגדולה, הגשר התלוי, גבעת המצודה, כיכר הגיבורים או המרחצאות המפורסמות של העיר. החדשות הטובות הראשונות עבורכם היא שבודפשט היא בהחלט יעד נגיש, בטח בהשוואה למדינות אירופה אחרות. ניתן למצוא אליה דילים משתלמים בכל ימות השנה, כשעלויות השהות והמחיה בעיר הן ממש לא בשמיים. יש מספר דברים שניתן לעשות כדי לצמצם עוד יותר את העלויות של טיול לבודפשט, ואנחנו נציג לכם אותם במדריך הבא.

טיסות לבודפשט

כבר בנקודת ההתחלה של טיול בבודפשט – טיסה ליעד – ניתן לחסוך בצורה משמעותית. המחיר של טיסות לבודפשט תלוי בהרבה מאד פרמטרים, דוגמת סוג הטיסה (סדירה, צ'ארטר, לואו קוסט), מועד הטיסה (טיסות בקיץ תהיינה לרוב יקרות יותר), תנאי הטיסה ועוד. כך או כך אתם בהחלט יכולים למצוא טיסות במחירים אטרקטיביים. מחיר הגיוני של טיסות לבודפשט הוא כ-300-400 דולר לשני הכיוונים, אם כי כמובן ישנן טיסות יקרות יותר. מה שמעודד הוא שתוכלו למצוא גם טיסות מעט יותר זולות (בעיקר מחוץ לעונת התיירות). טיסות עם עצירת ביניים יכולות להוזיל את התמונה, לפעמים אפילו בעשרות אחוזים, אבל חשוב במקרה הזה לראות מה משך העצירה. זה לא תענוג גדול, בלשון המעטה, להמתין שעות ארוכות או אפילו ימים בשדה התעופה.

כדי להוזיל את המחיר ניתן לבחור בטיסה עם תנאים בסיסיים יחסית, עד לרמה של לואו קוסט. המותג המוזל UP מבית אל על מאפשר טיסות זולות, לרוב כאשר מבצעים הזמנה מוקדמת מספר חודשים טרם הטיסה. בבדיקה שערכנו ביולי והתייחסה לדצמבר – חמישה חודשים קדימה – ראינו שהמחיר לכיוון עשוי לעמוד על 80-100 דולר בלבד. טיסות של מספר ימים או שבועות קדימה הגיעו עם תג מחיר גבוה יותר, החל מכ-130-150 דולר לכיוון ועד ל-220-280 דולר. למחירים של הטיסה בכל מקרה יש להוסיף עלויות עבור אוכל, מזוודות, צ'ק אין ועוד – ברוב טיסות הלואו קוסט הם לא כלולים במחיר.

מלונות

המשתנה המרכזי השני במשוואת טיול לבודפשט הוא המלון בו שוהים. כאמור, המחירים הבסיסיים של בתי המלון של בודפשט (וגם פתרונות אחרים דוגמת גסטהאוסים או דירות אירוח) הם בהחלט סבירים. בהזמנה עצמאית של מלון, דרך אתרים דוגמת Booking או Hotelscombined, רואים שרוב המלונות של בודפשט הם בטווח של כ-50-150 אירו ללילה. הם מציעים בחלקם הגדול תנאים פשוטים יחסית אבל נוחים, וזה בערך מה שמחפשים רוב האנשים המגיעים לבודפשט (אל תשכחו שזהו לא יעד של בטן גב קלאסי).

מחיר המלון משתנה בהתאם לפרמטרים מגוונים, וגם אליהם חשוב לשים לב. זה מתחיל עם דרגת התיירות שלו, כאשר מהניסיון שלנו רוב התיירים בוחרים במלונות ממוצעים בדרגה של שלושה או ארבעה כוכבים. המיקום של המלון בעיר צפוי להשפיע אף הוא על המחיר, כאשר מיקום מרכזי בלב בודפשט, בסמוך לאטרקציות או ממש על גדות נהר הדנובה עשוי להיות יקר יותר. מומלץ בהקשר הזה לבחור את המלון בהתאם למסלול שרוצים לעשות (התחבורה הציבורית בבודפשט עושה את העובדה ולכן אם המקום קרוב לאפיקי התחבורה הציבורית ניתן לרוב להסתדר) וכמובן שגם לתקציב. רוב המלונות מציעים ארוחת בוקר, כחלק מהמחיר או בתוספת תשלום של מספר אירו לאדם. אנחנו ממליצים לקרוא ביקורות ולראות האם הארוחה במלון שווה את התוספת במחיר: יש מקרים בהם ארוחה בבית קפה סמוך תהיה עשירה וזולה יותר.

חבילות נופש

השאלה האם לרכוש חבילת נופש לבודפשט או לארגן את הטיול באופן עצמאי (טיסה ומלון) מעסיקה רבים מהאנשים המעוניינים לבקר בעיר. התשובה הפשוטה היא שלשאלה הזו אין תשובה פשוטה. המחירים של הטיסות, המלונות והדילים של בודפשט משתנים באופן תדיר, כך שמה שנכון בנקודת זמן אחת עשוי להיות לא רלוונטי באחרת. לכל מלון וטיסה יש חוקים משלה: אם מוצאים למשל טיסה במחיר זול כמו שהזכרנו מעלה, יכול להיות שקרנה של ההזמנה העצמאית יעלה על חשבון חבילת הנופש. בכל מקרה אנחנו ממליצים לכם לברר בשתי החזיתות. הבדיקות האלה בעידן האינטרנט לא אמורות לקחת לכם יותר מדי זמן, ובכוחן לחסוך לא מעט כסף.

אם לספק הערכה כללית, אפשר לטעון שמחיר סביר של חבילות נופש לבודפשט הוא כ-500-600 דולר לשהות בת מספר ימים בעיר. תוכלו למצוא בהזמנה מוקדמת או לחלופין בדקה ה-90 (שוב, זה מאד משתנה בכל תאריך) גם חבילות זולות יותר, במחירים של 400 דולר או אפילו פחות. מנגד, יש חבילות נופש שיתקרבו לכיוון ה-800 דולרים או אפילו יגיעו לסכום בן ארבע ספרות.

אטרקציות

בשעה טובה אנחנו מגיעים ללב ליבו של הביקור בבודשפט – האטרקצית המגוונות הפזורות ברחבי העיר. גם כאן אנחנו מתחילים עם חדשות טובות: בודפשט היא עיר שהדרך הטובה ביותר לחקור אותה במידה מסוימת היא בהליכה רגלית (וזה כידוע לא עולה כסף). חלק מהאתרים היפים של בודפשט הם אתרים שפשוט עוברים לידם ומתבוננים בהם. זאת ועוד, יש בבודפשט אתרים שהכניסה אליהם לא מצריכה תשלום, למשל גבעת המצודה על האתרים השונים בו, בית הקברות הלאומי, הפארק העירוני (בו יש אטרקציות שכן כרוכות בתשלום, דוגמת מרחצאות סצ'ניי או גן החיות של בודפשט), האי מרגיט והפארק הפסטורלי הנמצא בו ועוד. לא תצטרכו לשלם גם על הכנסיות המרכזיות של בודפשט, דוגמת בזיליקת סן סטפן או כנסיית המערה. גם מי שרוצה ללמוד על המקומות המרכזיים של בודפשט דרך סיור רגלי, יוכל למצוא מספר סיורים בעיר שלא דורשים תשלום. מה שכן, נהוג לשלם בסופם טיפ למדריך, על פי שיקול דעתם של המשתתפים.

לגבי האתרים שכן גובים כסף, אנחנו ממליצים לכם לברר מהן הדרכים הקיימות בהם להוזיל את העלויות. כך למשל אתרים רבים מקנים הנחות משמעותיות במחיר הכניסה שלהם לאוכלוסיות מוגדרות, לרוב בהצגת תעודת מתאימה: הנחות לסטודנטים, למבוגרים וכן הלאה. אם מטיילים בעיר עם ילדים, מומלץ לראות האם ניתן לרכוש כרטיסים משפחתיים המגלמים בתוכם לרוב הנחה במחיר הכניסה של כל אחד מבני המשפחה.

בבודפשט, בדומה לערים תיירותיות אחרות, קיימת אופציה לרכוש כרטיס הנחה (Budapest Card). הכרטיס מקנה הנחות של עד 50% על אטרקציות, מסעדות, סיורים, שייט בדנובה ועוד, כניסה חינם למתחם המרחצאות המפורסם סצ'ני, נסיעה ללא הגבלה וללא תשלום בתחבורה הציבורית בעיר, שני סיורים חינם בשפה האנגלית ועוד. את הכרטיס ניתן לרכוש לפרק זמן של יום אחד, יומיים או שלושה. המחיר בהחלט אטרקטיבי ביחס לכרטיסי הנחה אחרים, והוא עומד נכון לחודש יולי 2017 על כ-21 דולר לכרטיס יומי, כ-33 דולר לכרטיס ליומיים וכ-43 דולר לכרטיס לשלושה ימים. עם זאת, אנחנו ממליצים לכם לבחון את רשימת האתרים שהכרטיס כולל ולראות אם הם מתאימים לתכניות הטיול שלכם. ככל שמבקרים ביותר אתרים עם הנחה כך הכרטיס הופך ליותר אטרקטיבי, אך מנגד יש מקרים בהם רוכשים את הכרטיס ולא מממשים אותו לחלוטין.

למדריכי תיירות נוספים – שיחסכו לכם הרבה מאד כסף – לחצו כאן