חדשות    

הבורסה – "להפחית את עמלת המינימום לאגורה כדי לעודד את המסחר"

הבורסה לניירות ערך בתל אביב מפרסמת היום הצעה לעדכון תעריפי הבורסה, לרבות עמלת המינימום. בהצעה מצוין כי בשנים האחרונות חלו שינויים רבים במאפייני הפעילות בשוק ההון, ועל רקע זה, בהמשך להמלצת הוועדה לשכלול המסחר ועידוד הנזילות בבורסה, ועל מנת לעודד את הגידול במחזורי המסחר, נוצר צורך לעדכן את העמלות שגובה הבורסה מחבריה.

הנהלת הבורסה מביאה הצעה לשינוי מבנה העמלות שגובה הבורסה מחבריה המאזנת בין מכלול התעריפים והעמלות לבין צרכי השוק, וזאת תוך שמירה על יציבותה של הבורסה וללא שינוי בסך העמלות הכולל שהבורסה גובה מחבריה.

ההצעה כוללת, הפחתה של עמלת המסחר האפקטיבית במניות (מכ-70 ש"ח לעסקה של מיליון ש"ח ל-50 ש"ח בגין עסקה של מיליון ש"ח), ובאגרות חוב קונצרניות (מכ-42 ש"ח לעסקה של מיליון ש"ח ל-35 ש"ח בגין עסקה של מיליון ש"ח), באמצעות ביטול של עמלות המינימום והמקסימום בעסקאות בבורסה, והעלאה של שיעור העמלה במניות ובאגרות חוב קונצרניות. העלאה של סכום העמלה בגין מסחר וסליקה באופציות מעו"ף, וכן, העלאה של שיעור עמלת דמי הניהול על מלאי ניירות ערך.

כאמור, מוצעת הפחתה של עמלת המינימום בגין מסחר וסליקה בעסקאות בבורסה, בניירות ערך ל-1 אגורה. בנוסף, מוצעת העלאת שיעור העמלה בעסקאות בבורסה ומחוץ לבורסה במניות ל-0.005% ובאג"ח קונצרניות ל-0.0035%. הבורסה מציעה גם ביטול עמלת המקסימום בגין מסחר וסליקה בעסקאות בבורסה ומחוץ לבורסה. העלאת העמלה על אופציות /חוזה עתידי על מדד ת"א 25 מדד ת"א 100   מ- 0.25 ש"ח ל-0.3 ש"ח.

עוד מוצעת העלאת העמלה על אופציה/ חוזה עתידי על שער השקל/דולר ועל שער השקל/אירו מ-0.15 ש"ח ₪ ל-0.18 ש"ח. בנוסף, מוצע חיוב בגין מימוש אופציות כנגד תמורה כספית על מדד ת"א 25 / מדד ת"א 100 ובגין מימוש אופציות כנגד תמורה כספית על שער השקל/דולר ועל שער השקל/אירו בסכום זהה לעמלות מסחר וסליקה באותו נגזר. לבסוף, מוצעת העלאת שיעור דמי הניהול מ-0.0007% ל-0.00105%.