שוק ההון    

בזק הגדילה רווחים ברבעון הראשון, למרות ירידה בהכנסות; מצפה לרווח של 1.4 מיליארד ב-2017

בזק הגדילה רווחים ברבעון הראשון, למרות ירידה בהכנסות; מצפה לרווח של 1.4 מיליארד ב-2017

 

בזק, הצליחה להגדיל את הרווח ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון המקביל בעיקר תודות לירידה במיסים. החברה בשליטת שאול אלוביץ' ובניהול סטלה הנדלר, הרוויחה ברבעון 350 מיליון שקל – 22% מעל הרווח ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות הסתכמו ברבעון ב-2.45 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.56 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.  ההכנסות האלו מגיעות מכמה תחומי פעילות של החברה – הטלפוניה הקווית שעדיין אחראית לרוב רווחי החברה, הסלולר שמהווה תחום פעילות חשוב בחברה, בזק בינלאומי – שיחות בינלאומיות, וכן לבזק שליטה בחברת הלוויין – יס.

השיפור ברווח למרות הירידה בהכנסות מוסבר בעיקר בהוצאות מס של 113 מיליון שקל, ב-70 מיליון שקל פחות מהמיסים ברבעון המקביל.

בשורה התפעולית – הרווח התפעולי ירד מעט ל-566 מיליון שקל. הנהלת החברה מצפה לרווח שנתי של 1.4 מיליארד שקל, ה-EBITDA  (רווח לפני מס, פחת והפחתות) צפוי להגיע ל-4 מיליארד דולר, והתזרים החופשי צפוי להסתכם ב-2 מיליארד שקל.

הכנסות בזק מהפעילות הקווית ירדו ברבעון ב-3% ל-1.08 מיליארד שקל. ההכנסות משירותי אינטרנט עלו בכ­4% ל­409 מיליון שקל. מספר קווי האינטרנט עלה ב­22 אלף לכ­1.85 מיליון ביחס לרבעון הרביעי של 2016 .

מניית בזק סובלת בשנה האחרונה מחולשה על רקע חששות כי הרגולטור ישפיע על המחירים והרווחים בשוק הקווי, ויאיץ את הרפורמות בתחום הטלפוניה בכלל. הרפורמה בתחום הסלולר, הכבידה מאוד על חברות הסלולר הגדולות, שאיבדו את רוב הרווחים שלהם. מעבר לכך, בזק חשופה לתחרות הולכת וגדלה בשוק הקווי, ובהתאמה ההכנסות שלה והרווחים שלה בתחום יורדים, אם כי, הם עדיין מבטאים שליטה של החברה בשוק המסורתי.