חדשות    

מידרוג לא חוששת מרכישת YES ע"י בזק: אישרו דירוג Aa2 באופק יציב

חברת הדירוג "מידרוג" פרסמה הבוקר סקירה בעקבות הודעת בזק על הכוונה לרכוש את חברת השידורים בלווין YES. היקף התמורה נקבע על סך מזומן של 680 מיליון ש"ח ושתי תמורות מותנות בהיקף מצטבר של 370 מיליון ש"ח, התלויות ביכולת מימוש הפסדי יס לצורכי מס ובביצועי יס לאורך מספר שנים. נציין כי, ביצוע העסקה כפוף לאישור אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות של בזק ולאישור משרד התקשורת.

להערכת מידרוג, בעסקת המיזוג בשלב זה (בהתאם לתנאים שדווחו) אין בכדי לשנות את דירוג סדרות האג"ח (סדרות 5 עד 8)  של בזק (Aa2 יציב).

מיזוג מלא של יס בטווח הזמן הבינוני יתמוך בפרופיל העסקי של החברה וביכולתה לשמר יתרונות יחסיים, להציע חבילת תקשורת כוללת, להתמודד עם התגברות התחרות ולשמר ולהרחיב את בסיס לקוחותיה. במיזוג טמון פוטנציאל למימוש סינרגיות תפעוליות, שיווקיות ומיסויות, בטווח הזמן הבינוני ארוך, אשר יתמכו בפרופיל הפיננסי של החברה.

אולם, בטווח הזמן הקצר, בהתאם לתרחיש הבסיס של מידרוג לתנאי העסקה, אנו צופים  שחיקה מסוימת בפרופיל הפיננסי של החברה (למרות גידול בהיקף התזרימים), שתתבטא בשחיקה מסוימת בשיעורי הרווחיות, אשר יוותרו גבוהים, במינוף המאזני וביחסי הכיסוי, אולם אלו האחרונים עדיין יוותרו בטווח הדירוג.

[1] לפירוט מלא של תנאי העסקה ראו דיווח מיידי של החברה מיום 15.02.2015