שוק ההון    

ביוליין – רכבת הרים בשבוע – עלתה 50% התממשה ב-20% ; הנה הסיבה

ביוליין, אחת מחברות הביוטק הדואליות שמניותיהן נסחרות בתל אביב ובוול-סטריט, דיווחה לפני ימים ספורים על רכישת עוד נתח בחברה הבת ביוקיין שבה נעשה פיתוח לטיפול בסרטן. בתגובה מניית החברה עלתה מ-1 דולר למעל 1.5 דולר, אך ביומיים האחרונים המניה התממשה לכיוון ה-1.2 דולר – מחיר שמבטא שווי של כ-140 מיליון דולר לחברה.

ביוליין תפקדה כחברת פרויקטים בתחום התרופות והיום היא ממוקדת במוצר לטיפול בסרטן BL8040. ביוליין דיווחה לאחרונה על הגדלת ההחזקה בנכס הזה. עד לאחרונה היא החזיקה  60% מחברת ביוקיין, שהיא הבעלים של המוצר, והיא רכשה 20% נוספים במזומן ובעסקת מניות.

ביוליין תשלם לבעלי המניות של ביוקיין, שבין בעלי מניותיה נמצאות כת"ב הבורסאית וקרן ההשקעות בביומד פונטיפקס, סכום של 10 מיליון דולר מיידית במזומן ועוד 15 מיליון דולר במניות. כמו כן, תהיה זכאית ביוקיין תרפיוטיקס לתשלום של עד 5 מיליון דולר בכפוף לאבני דרך עתידיות.

את התשלום הראשוני, בסך של 10 מיליון דולר, תממן ביוליין במלואו באמצעות הלוואה בסך של 10 מיליון דולר מחברת Kreos Capital. הצדדים צפויים להשלים את העסקה במהלך 10 הימים הקרובים.

פיליפ סרלין, מנכ"ל ביוליין אר. אקס, אמר: "אנו שמחים מאוד על העסקה לרכישת החזקה נוספת בביוקיין תרפיוטיקס, המגדילה באופן משמעותי את החזקותינו במוצר המוביל שלנו, BL-8040. אנו ממשיכים לקדם את המוצר המבטיח הזה, במספר ניסויים קליניים להתוויות שונות".

המוצר נמצא עכשיו בניסוי Phase 2a בסרטן הלבלב בשילוב עם KEYTRUDA , תחת שיתוף הפעולה עם מרק. התוצאות של הניסוי צפויות בחודשים הקרובים.