ביטקוין – זירות מסחר

זירות מסחר בביטקוין – זירות מסחר בביטקוין (ומטבעות דיגיטליים נוספים) מתחלקות למספר סוגים עיקריים:

זירות מסחר (פלטפורמות) המאפשרות רכישה של ביטקויין מתוך המאגר שלהן, פלטורמות המאפשרות מסחר בביטקוין (קניה ומכירה) בין אנשים ולוקחות עמלה על כל פעולת מסחר, ופלטפורמות המאפשרות מסחר בשערי הביטקויין עם אפשרות למינוף.  

BIt2C

https://www.bit2c.co.il/

bit2c נוסדה ב- 2013, והיא פלטפורמת המסחר בביטקויין הותיקה בישראל. הפלטפורמה פופולרית ואהודה מאוד ברשת בקרב קהל הסוחרים הישראלי ונתפסת כאמינה ובעלת שירותי תמיכה נוחים. Bit2c מאפשרת מסחר בביטקויין בין מוכרים לקונים ולוקחת עמלה על כל פעולת מסחר וכן על משיכות כספים מהאתר.

ארץ מוצא –  ישראל

מדינות נתמכות –  בשלב זה Bit2c מאפשרת רק הפקדות ומשיכות מחשבונות בנק בישראל (של אזרחים ישראליים) ורק בשקלים.

עמלות – מכירה וקניה: BTC \ LTC \ BCH מכירה וקניה באתר בשקלים – 0.5% (חצי אחוז) עמלה.

משיכות והפקדות: הפקדת שקלים בהעברה בנקאית (מחשבונות ישראליים בלבד) – ללא עמלה;   הפקדת שקלים בכרטיס אשראי – עמלה משתנה (התהליך נעשה באמצעות עו״ד חיצוני).

משיכת שקלים לחשבון בנק בישראל – 60 ₪;  הפקדת BitcoinCash – ללא עמלה;  משיכת BitcoinCash – עמלה קבועה של 0.0001 BCH;  הפקדת BITCOINS – ללא עמלה

משיכת BITCOINS – עמלה קבועה של 0.001 BTC;  הפקדת LITECOINS – ללא עמלה;  משיכת LITECOINS – עמלה קבועה של 0.02 LTC

תהליך וריפיקציה – הפלטפורמה דורשת תהליך זיהוי טרם תחילת מסחר באתר. הזיהוי נעשה באמצעות ת.ז. ישראלית וספח מלא, וכן,  תהליך אישור חשבון בנק חד פעמי (מבוצע עד 2 ימי עסקים).


ביטקוין – האם זו בועה? 

ביטקוין – מה הלאה? 

ביטקוין – מה יהיה מנחיר המטבע בסוף שנת 2018? 


 

Bittrex

https://www.bittrex.com/

ביטרקס (Bittrex) היא זירת מסחר אשר תומכת במסחר במגוון רחב יחסית של מטבעות, בכך נותנת מענה לאלו המעוניינים לסחור במגוון מטבעות (מלבד ביטקויין ולייטקויין) ואינם יכולים לעשות זאת בפלטפורמות הישראליות אשר כרגע לא תומכות בכך. הפלטפורמה יחסית גדולה, אך עם זאת שנויה במחלוקת בעיקר באשר לשירות התמיכה שלה. על-כן לסוחרים מתחילים מומלץ ״להשתפשף״ בפלטפורמות הישראליות עם התמיכה הידידותית ולאחר מכן לעבור לסחור בזירה מסוג זה.

ארץ מוצא

ארה״ב

מדינות נתמכות

הפלטפורמה תומכת במספר מדינות כולל ישראל.

עמלות

עמלה של 0.25% מהרווחים של כל מסחר. אין עמלות על הפקדות ומשיכות.

תהליך וריפיקציה

הפלטפורמה מציעה שני סוגי חשבונות בסיסי ומורחב.

החשבון הבסיסי מאפשר משיכה של עד 3 BTC ליום ומצריך פרטי זיהוי בסיסיים אשר מאומתים אל מול רשומות ציבוריות (במידה ולא נמצאו רשומות בהתאם יש צורך בהליך זיהוי מורחב).

החשבון המורחב מאפשר משיכה של עד 100 BTC ליום ומצריך זיהוי מורחב באמצעות סריקה של מסמכים מזהים (סוג המסמך תלוי במדינה) ותמונת סלפי.


Bitstamp

https://www.bitstamp.net/

ביטסטמפ (bitstamp), היא פלטפורמה ותיקה ואמינה המאפשרת קנייה ומכירה של ביטקויין.

ארץ מוצא

בריטניה

מדינות נתמכות

הפלטפורמה תומכת במגוון רחב של מדינות כולל ישראל.

עמלות

העמלות משתנות בהתאם להיקפי המסחר ונעות בין בין 0.1% ל 0.25% מן המסחר החודשי. ניתן לצפות בפירוט העמלות המדוייק כאן:https://www.bitstamp.net/fee_schedule/

תהליך וריפיקציה

תהליך הוריפיקציה מצריך פרטים מזהים וכן סריקה של תעודת זהות כולל תמונה.


Coinmama

https://www.coinmama.com/home

Coinmama הינה פלטפורמה פלטפורמה לרכישת ביטקויין. בניגוד לאתרי מסחר, הפלטפורמה אינה מציעה מסחר בין מוכרים לקונים אלא מוכרת מטבעות מן המאגר שלה. הפלטפורמה היא בין הראשונות שאפשרה רכישת ביטקויין באמצעות כרטיס אשראי, דרך נוחה אשר חוסכת את הפרוצדורות המסובכות יותר של העברה בנקאית כפי שמקובל באתרי מסחר אחרים, אך עם זאת עמלת הרכישה בפלטפורמה זו היא יחסית גבוהה.

ארץ מוצא

ישראל

מדינות נתמכות

הפלטפורמה תומכת במספר גדול של מדינות אך אינה תומכת במסחר מישראל כרגע.

עמלות

עמלת קניה של  6.15% (השער המוצג באתר כולל את העמלה)

בנוסף ישנה עמלה נוספת של 5% לרכישה בכרטיס אשראי

תהליך וריפיקציה

קניה בסכום של עד $150 אינו מצריך תעודה מזהה. קניה בסכומים גבוהים יותר מצריכים תהליך זיהוי כולל העלאה של מסמכים מזהים.


CEX.IO

https://poloniex.com/

זירת מסחר המציעה רכישה נוחה של מטבעות דיגיטליים באמצעות כרטיס אשראי או העברה בנקאית. היתרון שלה הוא שהעמלות יחסית נוחות לפלטפורמות אחרות המציעות רכישה בכרטיס אשראי, אך כמובן עדיין רכישה בכרטיס אשראי נעשית בעמלה גבוהה יותר לעומת העברה בנקאית בפלטפורמה זו או בפלטפורמות אחרות. כמו כן, הפלטפורמה מציעה אפשרות לבצע מכירה של מטבעות ולמשוך את הכסף לחשבון האשראי או בהעברה בנקאית. בדומה ל coinmama הקניה והמכירה אינה בין סוחרים אלא אל מול האתר עצמו.

מדינות נתמכות

תומכת במגוון רחב של מדינות כולל ישראל (תלוי באופן התשלום)

עמלות

רכישה בכרטיס אשראי:

3.5% + $ 0.25

רכישה בהעברה בנקאית:

ללא עמלה

מכירה והעברת הכסף לכרטיס אשראי:

$3.8 בויזה או 1.2% + $ 3.80  במאסטרקארד

מכירה והעברת הכסף לחשבון בנק:

$50

תהליך וריפיקציה

הפלטפורמה מציעה מספר סוגי חשבונות בהתאם לתהליך הוריפיקציה. ככל שהחשבון עבר תהליך זיהוי מתקדם יותר הפלטפורמה מאפשרת קניה בסכומים גבוהים יותר.  


Indacoin

https://indacoin.com/

פלטפורמה לרכישת ביטקויין ואתר באמצעות כרטיס אשראי בלבד. הפלטפורמה יחסית פשוטה וידידותית, אך העמלות בה מאוד גבוהות ביחד למתחרים. מתאים יותר למי שצריך רכישה מהירה וקבלת מטבעות מיידית ולא יכול לחכות לתהליכי וריפיקציה.  

ארץ מוצא

בריטניה

מדינות נתמכות

מגוון מדינות כולל ישראל.

עמלות

העמלה לרכישה בכרטיס אשראי עומדת של 8%, עמלה יחסית גבוהה. שימו לב שהמחיר של הביטקויין המוצג באתר כולל עמלה. הממשק הוא פשוט, מכניסים כמה סכום רוצים לשלם והאתר מציג כמה ביטקויין ניתן לקבל תמורת סכום זה. לחילופין ניתן גם להכניס את כמות הביטקויין שמעוניינים לרכוש והאתר מציג מה הסכום לתשלום.

תהליך וריפיקציה

עבור הרכישה הראשונית יש תהליך זיהוי טלפוני (מקבלים שיחה לנייד) ובנוסף זיהוי עם קוד של הכרטיס או למי שאין קוד מתאים מציעים אלטרנטיבה אחרת של הקלטת וידאו.


COINBASE

https://www.coinbase.com

קויינבייס (coinbase) היא אחת מפלטפורמות המסחר בביטקוין הגדולות ביותר. כפלטפורמה עם כמות גדולה של משתמשים היא גם חשופה ללא מעט ביקורות. רבות מהן נוגעות לכללי הרגולציה שלה שנחשבים יחסית נוקשים בעיקר בקרב סוחרי ביטקווין גדולים. עם זאת, עבור סוחרים מתחילים בביטקויין היא נחשבת פלטפורמה ידידותית לשימוש וקל לבצע בה מסחר.

 


Poloniex

https://poloniex.com/

פולינקס היא זירת מסחר בעלת נפח מסחר מהגדולים בעולם. היא קיימת מ- 2014 ומציעה מסחר בביטקוין ובמגוון רחב של מטבעות קריפטו נוספים. בעלת ממשק מהיר ונוח ונחשבת זירה אמינה.


ביטקוין – כל מה שצריך לדעת

ביטקוין – בועה או מחיר אמיתי

סקר – מה יהיה מחיר הביטקוין עוד שנה