חדשות    

בלאומי ממשיכים להמליץ על הרכיב המנייתי בתיק ההשקעה בדגש על חו"ל

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ על הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות, אשר ממשיך לדעתם, להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, כאשר עיקר הסיכון להמלצה זו נובע מהתפתחויות שליליות בכלכלת אירופה. הם ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל הם ממליצים על חשיפת שוק לארה"ב ולאירופה, חשיפת יתר לשווקים מתעוררים, וחשיפת חסר ליפן.

התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל נמוכות מאוד, וצפויות לעלות בהדרגה. זאת, כתלות בהמשך השיפור בכלכלה הגלובלית, בדגש על כלכלת ארה"ב. לכן, מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן).

הם ממליצים על חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל בחלקו השקלי במח"מ של כ-5 שנים, גם לנוכח הציפיות שסביבת הריבית תשאר נמוכה בחודשים הקרובים. התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות להשקעה. מנגד, רמת מחירים גבוהה מאוד בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה. באפיק הממשלתי הצמוד ניתן להאריך את המח"מ, כאשר ציפיות האינפלציה הנמוכות מקטינות את הסיכון לעליית תשואות בתרחיש של עלייה בקצב האינפלציה.

בחודשים האחרונים מורגשת עלייה מתונה במרווחים באפיק הקונצרני בישראל. פתיחת מרווחים זו תואמת את ההאטה בכלכלה הריאלית ועשויה להימשך בטווח הקצר גם על רקע היקפי גיוסים גבוהים באפיק. יחד עם זאת, העלייה במרווחים באפיק הקונצרני אינה זניחה ביחס לסביבת הריביות הנמוכה. עקב כך, הם ביצעו לאחרונה הגדלה מדודה של החשיפה לאפיק הקונצרני (והקטנה בחשיפה לאג"ח ממשלתי צמוד), בדגש על דירוגים איכותיים (A+ ומעלה) והטווח הבינוני. גם לאחר השינוי, החשיפה הרצויה לאפיק הקונצרני עודנה נמוכה יחסית.

הם ממליצים על החזקה מועטה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגי ההשקעה הנמוכים, ומח"מ בינוני. פתיחת המרווחים באג"ח High Yield במח"מ קצר בארה"ב, מהווה להערכתם הזדמנות טקטית לפרק זמן קצר, ברמת סיכון גבוהה. זאת, בעיקר על רקע רמת הריביות הנמוכה, ותוך ציפיה ששיעור הכשלים בפלח זה לא יגדל באופן משמעותי בחודשים הקרובים.