פיקדונות    

בנק אגוד – פיקדון שקלי לחמש שנים ; ריבית 1.18% בשנה

בנק אגוד

פיקדונות לטווח קצר לא נותנים כמעט ריבית, אבל מי שמוכן לסגור את הכסף לתקופה ארוכה יותר – כמה שנים, יכול כבר להשיג ריבית סבירה.  בנק אגוד מציע פיקדון שקלי לחמש שנים עם נקודות יציאה בתום שנתיים וכל שנה לאחר מכן, בריבית עולה של עד 2.20% (ההפקדה לפיקדון היא באינטרנט), אבל האמת שזה לא מפתה כמו שזה נשמע.

ריבית של 2.2% אולי נשמעת מצוינת, אבל זו ריבית לשנה החמישית, וכשמשקיעים בפיקדון שקלי לחמש שנים מה שחשוב זה הריבית הממוצע, חשוב לראות מה קורה לאורך כל הדרך עד לשנה החמישית –  בשנתיים הראשונות הריבית בפיקדון – 0.30%;  בשנה השלישית – 1.25%; בשנה הרביעית – 1.90%; בשנה החמישית – 2.20%, ואם תעשו ממוצע תקבלו שהריבית השנתית הנומינלית הממוצעת (אם מחכים עד סוף התקופה) היא –  1.187%.

בבנק אגוד מדגישים כי ניתן להפקיד בפיקדון החל מ-5 אלף שקל ועד 1 מיליון שקל.

לאחרונה השיקו בבנק מזרחי טפחות את פיקדון קרמבולה – פיקדון שאמור לספק ריבית שקלית של 1.5% בשנה לחוסכים במשך שלוש שנים (ובמידה והמדד יהיה גבוה יותר יקבלו החוסכים את המדד) – נראה שקרמבולה עדיף על הפיקדון הזה של אגוד שגם ארוך יותר וגם מספק ריבית נמוכה יותר.


ובעניין אחר (אבל קרוב) בנק אגוד משווק במרץ את החשבון הפוך – חשבון בנק שבו לעוברים מבנקים אחרים יהיה ריבית שקלית של 3% על העו"ש (עד לגובה המשכורת), הם לא ישלמו ריבית על מינוס עד גוב ההמשכורת, וכן הם יזכו להטבות נוספות. עם זאת, ההטבות האלו מדידות, ולפני שעושים מהלך של מעבר בנק, חשוב להבין שהרווח הזה למשך תקופה של שלוש שנים יכול להפוך להפסד – ולכן חשוב מה יקרה אחרי השלוש שנים האלו, וחשוב לדעת מה התנאים שאתם יכולים לקבל מהבנק שלכם – במקרים רבים, הבנק יעדיף להוריד את העמלות ולהשאיר אתכם בסניף.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד) – כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
וככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה –