שוק ההון    

בנק הפועלים – הרווח עלה ל-920 מיליון שקל; לא יחולק דיבידנד

בנק הפועלים, המנוהל על ידי אריק פינטו,  הרוויח 920 מיליון שקל ברבעון השני –  הרווח גבוה ב-13%  מהרבעון  השני של 2017. בכך המשיך הבנק את שרשרת הדיווחים הטובים של הבנקים שהשנה צפויים לדווח על רווחי שיא.

בפעילות המסחר רשם פועלים הכנסות מימון שאינן מריבית של  כ-361 מיליון שקל, עלייה של מעל ל-100% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. ההפרשות להפסדי אשראי הסתכמו בכ-90 מיליון  שקל לעומת כ-138 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2017.

בפעילות האשראי, צמחו הכנסות המימון במעל ל-6% כתוצאה מהפרשי הצמדה למדד והסתכמו בכ-2.2 מיליארד שקל. ההכנסות מעמלות הסתכמו בכ-878 מיליון שקל, עליה של כ-4.5%.

תיק האשראי של הבנק עמד בסיום הרבעון על 272 מיליארד שקל.

בנק פועלים הודיע כי לא יחלק דיבידנד בגין רווחי הרבעון על רקע החקירה המתנהלת על ידי רשויות החוק האמריקאיות. מדיניות הדיבידנד של הבנק קובעת חלוקה של 40% מהרווח.

התשואה על ההון של בנק הפועלים עומדת על 10.5% – תשואה מרשימה , ולא מדובר בתשואה חריגה רווחיות הבנקים בשנה האחרונה עלתה משמעותית – הם מרוויחים והציבור מפסיד!

נזכיר כי לאחרונה  דיווח בנק מזרחי טפחות כי קיבל דרישה לתשלום של 342 מיליון דולר בגין החקירה הרגולטורית המתנהלת בארה"ב. הבנק דחה את הדרישה וטען כי הסכום הראוי הוא שולי ביחס לדרישה האמריקנית. על רקע זה עלה חשש כי בנק מזרחי עלול להיקלע לעימות מול הרגולטור האמריקני ומניית מזרחי טפחות איבדה כ-10% בשבוע וגררה את סקטור הבנקאות לירידות, אם כי מאז ועל רקע הדוחות הטובים מניות הבנקים חזרו לעלות.

מכפילי ההון של הבנקים כיום הם סביב 1, כאשר מזרחי לאור מיקוד בתחום הנדל"ן ורווחיותו נסחר במכפיל הון שעולה על 1.

דיסקונט שנחשב עד לאחרונה לבנק הלא יעיל במערכת, הצליח בשנה האחרונה להתייעל ובהתאמה הרווחים עלו (הרחבה כאן)