חדשות    

בנק הפועלים – מדד ספטמבר עלה ב-0.3%; מדד אוקטובר יירד ב-0.1%

כלכלני בנק הפועלים סבורים שמדד ספטמבר יעלה ואחריו יבואו שני חודשים עם מדד שלילי, כך שבשלושה החודשים הקרובים המדד יעלה ב-0.1%. "מדד ספטמבר צפוי לעלות בשיעור של 0.3% והוא יושפע מהעלייה החדה במחירי הבנזין בתחנות הדלק בשיעור של 3.2% עקב העלייה במחיר הנפט הגולמי, שער החליפין של השקל מול הדולר ועדכון במס הבלו", כותבים כלכלני פועלים ומוסיפים – "המדד יושפע גם מהעלייה במחירי התוצרת החקלאית הטרייה, וממחירי ההבראה והנופש עקב התגברות הביקושים לקראת החגים שהחלו השנה בתחילת החודש. מנגד, ישפיעו הירידות העונתיות הצפויות במחירי ההלבשה וההנעלה עם התעצמותן של מכירות סוף עונת הקיץ.

"מדד אוקטובר צפוי לרדת בשיעור של 0.1% . הוא יושפע מירידה במחירי הדלק בשיעור של 5.5% עקב ירידה חדה במחירי התזקיקים העולמיים וייסוף בשער החליפין של השקל מול הדולר. כמו כן, צפויה ירידה עונתית במחירי הנסיעות לחו"ל. מנגד, צפויה עלייה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה עקב כניסת קולקציית החורף לחנויות.

"האינפלציה החזויה לשניים עשר החודשים הבאים עודכנה ל-1.7% ולשנת 2013 אנו סבורים כי האינפלציה צפויה להיוותר בסמוך למרכז היעד – 1.9%. לא צפויות העלאות מיסים עקיפים בשנה הקרובה, ומנגד, גם איננו רואים בטווח הקרוב השפעה של רפורמות כמו אלו שהפחיתו את מחירי התקשורת ומחירי החינוך. השקל החזק ממתן אף הוא את הלחצים אינפלציוניים".