חדשות    

בנק הפועלים מעריך כי התוצר התכווץ ברבעון השלישי בשיעור של בין 2% ל- 3% במונחים שנתיים

הבנק מפרסם סקירה כלכלית ופיננסית לחודש אוקטובר, ומציין כי סביר להניח שנראה צמיחה מואצת יותר ברבעון הרביעי של השנה, שתביא את הצמיחה השנתית לרמה של כ- 2%

בסקירה החודשית של בנק הפועלים, מעריכים כי הנתונים שהתפרסמו בחודש החולף הושפעו עדיין מתקופת הלחימה במבצע צוק איתן והם משקפים ירידה בפעילות הכלכלית בישראל. בבנק מעריכים כי התוצר התכווץ ברבעון השלישי בשיעור של בין 2% ל- 3% במונחים שנתיים, ומוסיפים כי סביר להניח שנראה צמיחה מואצת יותר ברבעון הרביעי של השנה, שתביא את הצמיחה השנתית לרמה של כ- 2%.

עוד מציינים בסקירה החודשית, כי הירידה החדה ברכישת הדירות החדשות, מעלה את הסיכון הכלל-משקי של ענף הבנייה, בו גם ניכרת ירידה בהתחלות בנייה חדשות.  בבנק מציינים כי הגירעון התקציבי של 3.4% מהתוצר מעלה את יחס החוב הציבורי לתמ"ג בכנקודת אחוז, וכל עוד זה המצב – לא צפויה לכך השפעה מהותית על המשק. מדד המחירים לצרכן נותר בשנה האחרונה ללא שינוי וללא סעיף הדיור הוא אף ירד ב- 0.9%. אנו מעריכים כי גם בשנים עשר החודשים הבאים האינפלציה תהיה נמוכה מהיעד ותסתכם ב- 0.8%.

בבנק מוסיפים, כי המדיניות המוניטארית קרובה למיצוי הכלים העומדים לרשותה. תיתכן אמנם הפחתת ריבית נוספת כמו זו שבאירופה, בעיקר בתרחיש בו מתחזקים הכוחות למיתון ולדפלציה, אבל מרווח התמרון כאן כבר מוגבל. אנו מעריכים כי האפשרויות להרחבה כמותית גם כן מצומצמות. רמת הסיכון הגלומה בשוק המניות המקומי גבוהה מהממוצע, ועל כן יש מקום לנצל את רמות המחירים הגבוהות יחסית בשוק לצמצום מסוים ברכיב המנייתי בתיקים באופן מדוד.