חדשות    פיקדונות    

בנק הפועלים מציע שני פקדונות שקליים לטווח קצר ולטווח בינוני; הריבית בבינוני – 1.05% לשנה!

בנק הפועלים

בנק הפועלים מציע שני פקדונות חדשים ללקוחות הבנק. הפיקדון הראשון נקרא פיקדון חצי חצי. מדובר בפיקדון שקלי לשנה המעניק ללקוח ריבית משולבת המחושבת לאורך השנה באופן שונה: במחצית ראשונה של השנה – ריבית שקלית קבועה.ריבית בחישוב ריבית דריבית חצי שנתית שתצורף (נטו – לאחר ניכוי מס במקור) לקרן הפיקדון בסוף המחצית הראשונה של השנה.

במחצית השניה של השנה – ריבית משתנה הנגזרת מ*ריבית בנק ישראל בתוספת מרווח הנשאר קבוע בתקופת הפיקדון. המרווח עשוי להיות חיובי או שלילי בהתאם לתנאי העסקה במועד ההצטרפות. כאשר המרווח שלילי הוא יופחת מ*ריבית בנק ישראל וכאשר המרווח חיובי הוא יתווסף ל*ריבית בנק ישראל.סכום ההפקדה המנימאלי עומד על 10,000 שקלים חדשים. הפיקדון ללא תחנות יציאה וגובה המס על הרווח הנומינאלי עומד על 15%.

הפקדון השני שמציע הבנק "חיסכון שקלי עם מענק ל-60 חודשים"-זוהי תוכנית חיסכון שקלית (לא צמודה) לתקופה של חמש שנים עם מענק קבוע ומובטח. גם במקרה הזה מדובר בתוכנית חיסכון ללא תחנות יציאה. תנאי השבירה של הפיקדון קובעים כי לא ניתן למשוך את ההפקדה מתוכנית החיסכון לפני תום שנתיים ממועד תחילת החיסכון . מתום שנתיים ולפני תום תקופת החיסכון, ישולם 20% מהמענק מחושב באופן יחסי לתקופת החיסכון בפועל . הסכום המינימאלי שיישאר בתוכנית החיסכון לאחר משיכה חלקית, לא יפחת מהסכום המינימאלי להפקדה בהתאם לתנאי התוכנית . במידה ונעשתה משיכה חלקית, שיעור המענק/ריבית מאותו מועד יקבע בהתאם לסכום הקרן שתיוותר

סכום מינימאלי להפקדה עומד על 5,000 שקלים. חוסכים שיפקידו החל מ-100,000 שקלים יקבלו מענק בשיעור צבור של 5.36% (ריבית מתואמת בשיעור שנתי של 1.05%) . המענק על הפקדון יקבע בהתאם לסכום ההפקדה בפועל ויחושב במונחי ריבית דריבית שנתית.גם בפיקדון זה המס על הרווח הנומינאלי בשיעור של 15%.