חדשות    

בנק הפועלים מקצץ ביועצי ההשקעות

כמו כן ההסכם בין ההנהלה לעובדים לא עולה יפה

בסוף ינואר התקיימה פגישה בין נציגי ועד בנק הפועלים  למנכ"ל הבנק אריק פינטו שבה הוסכם כי יקיימו משא ומתן מואץ על הסכם קיבוצי ל-7,000 עובדים, אך מהמו"מ לא עלה יפה.

עוד  ההנהלה מתכננת לצמצם את מצבת יועצי ההשקעות בסניפים בכ־150 לכ־300. ההנהלה צפויה להציע להם תוכנית פרישה מרצון, ומי שיישאר יהפוך ליועץ משכנתא או לבנקאי.

דרישות העובדים הן תוספת שכר חודשית של 2,500 שקל לעובד, מענק חד־פעמי בשווי שתי משכורות וחצי לעובד, הכפלת דמי ההבראה מכ-500 שקל לכ־1,000 שקל ליום, העלאת היקף ההפרשות הפנסיוניות והגדלתן לכך שיעמדו על 70% משכר הבסיס  ולהגדיל את ההפרשה למשכורת 13. לפי עובדי הפועלים  קיימת שחיקת שכר של 6.5% בהשוואה לבנק לאומי מ־2013 ועד היום.

ההנהלה לא להוטה לענות לדרישות, משום שהבנק נמצא במגמת התייעלות שכוללת סגירת סניפים והעברת שירותים לכלים דיגיטליים. כמו כן עובדי הבנקים בכלל ובנק הפועלים בפרט נהנים מהשכר הגבוה במשק. בהפועלים עלות השכר הייתה הגבוהה במערכת הבנקאית:  36.2 אלף שקל בחודש ב־2016. השכר הברוטו הממוצע של עובדי הפועלים עמד על 18.7 אלף שקל.

מבנק הפועלים נמסר: ״בנק הפועלים מקיים במשך שנים ארוכות מסורת של הידברות ושיתוף פעולה עם ארגון העובדים. יחסי העבודה בין הבנק לעובדיו הם מהטובים במשק. לאחרונה ישנם ויכוחים פנימיים בתוך ועד העובדים הנמצא ערב מערכת בחירות. הנהלת הבנק אינה מתערבת בנושאים הנוגעים לחילוקי דעות שבין חברי וועד העובדים, והמשא ומתן על הסכם שכר יחל לאחר שהוועד יסיים את התארגנותו. מאחר וארגון העובדים שכר יועץ מיוחד שביצע עבורו עבודה שהושלמה רק לאחרונה, לא ניתן היה לפתוח במו״מ עד כה. כאשר הוועד יהיה מוכן, ננהל מו״מ מכבד וענייני מתוך כבוד הדדי והבנה של צרכי העובדים"

לאחרונה דווח כי גם בנק לאומי קיצץ במספר היועצים הפנסיוניים שלו והחזרת חלק מהם לתפקידי יועצי השקעות. לא שנה טובה ליועצים

אלף לקוחות בנק הפועלים דיווחו על חיוב כוזב בכספומטים

בנק לאומי יקטין את מספר היועצים הפנסיוניים