חדשות    פיקדונות    

בנק יהב – פיקדון שקלי בריבית 2.25%

בנק יהב מהגופים הקטנים יחסית במערכת הבנקאית, יוצא במבצע פיקדון שקלי לשנה עם ריבית פריים מינוס 1.5%. הפריים כיום 3.75% כך שמדובר על ריבית (נכון לעכשיו) של 2.25%. יודגש, כי הבנק אינו מפרסם את התנאים המלאים על תוכנית הפיקדון, ונראה כי מדובר בריבית המקסימלית (למפקידים מעל סכום מסוים). כך או אחרת, מדובר בתנאים טובים. ריבית בנק ישראל עומדת על 2.25% ובנק יהב בעצם מספק אותה למחזיקים בפיקדון השנתי.
בחצי השנה האחרונה, התעצמה המלחמה בין הבנקים על כספי הציבור. בנק ירושלים השיק פיקדון שמספק לפחות 80% מריבת בנק ישראל, ובפועל הוא גם נתן למפקידים 100% מריבית בנק ישראל.

הקלק כאן למדריך – איך לבחור פיקדון

מנכ"ל בנק יהב שאול גלברד אמר לאחרונה שבשונה מבנקים גדולים אין לבנק יהב  לקוחות עסקיים גדולים שהבנק מסבסד, ולכן הבנק  יכול לתת עמלות מוזלות ותנאים טובים ללקוחות הקטנים. גלברד גם אמר שהבנק עומד לצאת בתוכנית פיקדונות דומה לבנק ירושלים, ונראה שהפיקדון לשנה בתשואה של פריים מינוס 1.5% הוא אחד חלק מהתוכנית הזו.

בנק יהב נחשב מסורתית לבנק עם עלויות ניהול החשבון הנמוכות ביותר במערכת הבנקאית.  משנת 2008   (השנה בה החל בנק ישראל לפרסם את הדירוג) בנק יהב הוא הזול בעמלות העו"ש ועמלות ניירות ערך. העלות החודשית הממוצעת ביהב היא כ-2.9 שקלים, נמוך משמעותית מבנקים אחרים.

בבנק יהב, בשונה מבנקים אחרים, תיק האשראי נמוך ביחס לפיקדונות  – האשראי מסתכם בכ-5.9 מיליארד שקל, בעוד שהפיקדונות של הציבור מסתכמים בכ-14.6 מיליארד שקל.