פיקדונות מובנים    

בנק ירושלים בפיקדון מובנה נפטון – על מניות באירופה

בנק ירושלים מציע ללקוחות כל הבנקים פיקדון מובנה – נפטון. מדובר בפיקדון מובנה (סטרקצ'ר) על  מדד Finvex Sustainable Efficient Europe 30.

הפיקדון המובנה הוא לשלוש שנים והמשקיעים בו יהיו זכאים להשתתף בעליית מדד Finvex Sustainable Efficient Europe 30. תשואת הפיקדון מחושבת לפי השתתפות של 40% בתשואת המדד לתקופה הקובעת ללא הגבלת עליה. בכל מקרה 100% מקרן הפיקדון השקלית מובטחת.

המענק מעבר לקרן השקלית צמוד לשער האירו.

לפרטים מלאים על פיקדון נפטון

ומה המשמעות של הפיקדון המובנה – מצד אחד יש רצפה, מי שמשקיע בפיקדון המובנה יקבל במקרה המינימלי את הקרן (קרן ההשקעה שלו), אבל חשוב להבהיר – קרן ההשקעה היא נומינלית, כלומר מי שיקבל את הקרן בעוד שלוש שנים יקבל את הסכום שהשקיע בתחילת הדרך וגלום כאן, הפסד ריאלי (עליית המדד הצפויה בתקופה זו), והפסד אלטרנטיבי בכלל – במידה והיה משקיע את הכספים האלו בהשקעה אחרת. אז נכון שלא מדובר בהפסד גדול (ומצד שני יש גם אפשרות לרווח נאה), אבל יש כאן פוטנציאל להפסד ריאלי של כמה אחוזים טובים. כמו כן, חשוב לציין שמדובר בכסף שנסגר לתקופה ממושכת – 3 שנים, לא עניין של מה בכך.

ומצד שני – בעולם של ריבית כה נמוכה, מדובר על פוטנציאל לרווח משמעותי. קבלה של 40% משיעור העלייה של מדד מניות אירופי, עשויה להניב תשואה נאה.  המדד הזה הניב בשנים האחרונות תשואה ממוצעת של 6% בשנה, והמניות הבולטות בו הן נסטלה (שוויץ), סוייסקום (שוויץ), רוש (שוויץ), אדידס (גרמניה),  דנונה (צרפת) ועוד.

מדריך – פיקדונות מובנים – כל מה שדצריך לדעת

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה