פיקדונות    

בנק ירושלים גייס קרוב ל-1 מיליארד שקל בפיקדונות אינטרנטיים

אורי פז, בנק ירושלים

בנק ירושלים גייס ב-2012 על פי ההערכות קרוב ל-1 מיליארד שקל בפיקדונות דרך האינטרנט של לקוחות מבנקים אחרים. בנק ירושלים, בניהולו של אורי פז הוא הבנק היחיד כיום שמאפשר שימוש במערכת סגורה שדרכה ניתן להעביר ולהפקיד כספים באמצעות האינטרנט בפיקדונות ותוכניות חיסכון של הבנק. בשיטה הזו הלקוח מעביר כסף לחשבון פיקדון בבנק ירושלים...

בנק ירושלים גייס ב-2012 על פי ההערכות קרוב ל-1 מיליארד שקל בפיקדונות דרך האינטרנט של לקוחות מבנקים אחרים. בנק ירושלים, בניהולו של אורי פז הוא הבנק היחיד כיום שמאפשר שימוש במערכת סגורה שדרכה ניתן להעביר ולהפקיד כספים באמצעות האינטרנט בפיקדונות ותוכניות חיסכון של הבנק. בשיטה הזו הלקוח מעביר כסף לחשבון פיקדון בבנק ירושלים (חשבון שנפתח דרך האינטרנט)  ובסוף תקופת הפיקדון , הכסף עובר לחשבון העובר ושב של הלקוח בבנק המקורי שלו.

התחום הזה, להבדיל מתחום הפיקדונות בכלל, עדיין אינו תחרותי, אם כי  צפוי שבנקים נוספים יכנסו לתחום הפיקדונות באינטרנט. בנק ירושלים, נזכיר מספק תשואות גבוהות באופן יחסי על הפיקדונות שלו ביחס לבנקים אחרים.

לבנק ירושלים יש מאז 2005 מערכת סוגרה, ובשנה האחרונה האיצו בבנק ירושלים את הכניסה לתחום הפיקדונות האינטרנטיים. בבנק הכריזו לפני כשנה כי הם מבטיחים למפקידים ריבית גבוהה בפיקדונות מעבר לריבית המקובלת בבנקים האחרים. בבנק ירושלים טענו  אז כי רוב הציבור  לא בודק את הריביות שהוא מקבל על הפיקדונות, לא מתמקח על הריביות ומקבל בפועל ריביות נמוכות מאוד (אז זה היה 0.5%, ומאז הריבית המשיכה לרדת); הנהלת בנק ירושלים הבטיחה לספק למשקיעים בפיקדונות לפחות 80% מריבית בנק ישראל.  ההבטחה הזו היא לא לתקופה קצרה אלא לתמיד. הבנק יצא אז בקול תרועה רמה, ולמרות שהמהלך מבורך, בינתיים זה לא הרעיד את הבנקים הגדולים. בנק ירושלים מגייס לקוחות חדשים לפיקדונות שלו, אבל זאת עדיין לא מהפכה של ממש.

שנה אחרי יישומה של האסטרטגיה הזו, כאשר בוחנים את הריביות שמציע היום בנק ירושלים ללקוחותיו וללקוחות פוטנציאלים, רואים שהוא עומד בהבטחה שלו.  הבנק מציע כיום פיקדון זמין – פיקדון שקלי  בריבית משתנה שניתן למשיכה בהתראה של שבוע ללא קנס לתקופה מקסימלית של 12 חודשים. הריבית השנתית על הפיקדון היא  1.75% והיא נגזרת מריבית פריים פחות 1.5%, כלומר – היא תלויה/ משתנה בהתאם לריבית בנק ישראל.

פיקדון נוסף שמציעים בבנק ירושלים  – פיקדון שקלי לשנה בריבית קבועה  שנתית של 1.68%.

לפיקדונות נוספים של בנק ירושלים הקליקו כאן