פיקדונות    

בנק ירושלים – פיקדון לשנתיים וחצי צמוד מדד בריבית ריאלית של 0.7%

בנק ירושלים

בנק ירושלים מציע ללקוחות כל הבנקים פיקדון לשנתיים וחצי עם ריבית צמודה  של 0.7% לשנה. ניתן לשבור את הפיקדון לאחר שנתיים (תחנת יציאה). הריבית הזו ניתנת למעוניינים להפקיד דרך האינטרנט – פיקדון דיגיטלי.

הפיקדון  עשוי להתאים למי שמוכן לסגור סכום מסוים (ניתן להשקיע בפיקדון מ-10 אלף שקל ועד 2 מיליון שקל) למשך תקופה של לפחות שנתיים. הבעיה שבתקופה הזו הוא לא יוכל להיפגש עם הכסף.

מעבר לכך, הפיקדון מתאים למי שחושב שהמדד יעלה, ומי שמעוניין להצמיד את כספו למדד. מדד המחיירם לצרכן אמנם היה בשנתיים האחרונות שלילי, אבל על פי ציפיות האנליסטים הוא צפוי להיות בשנתיים הקרובות בסדר גודל של 1% בשנה ולמעלה מכך. ולכן, מדובר בתשואה כוללת צפויה בפיקדון זה, של כ-1.7% (פלוס מינוס) בשנה – יחסית לפיקדונות צמודי מדד אחרים לתקופות דומות, זה לא רע.

מעבר לכך, ניתן כאמור למשוך את הכסף לאחר שנתיים (משך הפיקדון שנתיים וחצי), כאשר המשיכה תהיה ללא קנס, והמושכים יזכו למלוא הריבית וההצמדה.

החיסרון של הפיקדון הצמוד שסוגרים את הכסף לטווח בינוני ואין גמישות במהלך התקופה. מה יקרה אם המדד יירד? מה יהיה אם הריביות בפיקדונות השקליים יעלו? המשקיעים בפיקדון זה מפסידים מכיוון שהכסף סגור בתשואה נמוכה (בהינתן שהריבית השקלית תעלה). כלומר, ההשקעה בפיקדון הצמוד מסתמכת על הערכה מסוימת וכמובן שהערכה זו הערכה, ממש לא בטוח שזה אכן יתממש בפועל.