ביטוח    

בנק לאומי יספק ביטוח אשראי – ביטוח למקרה שתהפכו למובטלים ולא תוכלו לשלם חובות; האם כדאי?

מאייר : אורקה

בנק לאומי שמנוהל על ידי רקפת רוסק עמינח, נכנס לתחום הביטוח. אמנם לבנק יש פעילות בתחום הביטוח למשכנתאות, וכמובן שבתחום הייעוץ הפנסיוני, אבל פעילות ביטוח טהורה מלאה עדיין אין לבנק, והכניסה לתחום הביטוח החדש – ביטוח אשראי, מסמנת כוונה אסטרטגית, לצד ביטוח שנראה כביטוח חשוב.

לאומי מתכוון לספק פוליסות ביטוח למקרה שתהפכו למובטלים ולא תוכלו לשלם את החובות שלכם.

זה ביטוח שקיים במתכונת חלקית כיום – ביטוח חיים במסגרת משכנתאות. כאשר אתם לוקחים משכנתא, הבנק מחייב אתכם לעשות ביטוח למקרה שחס וחלילה יקרה לכם משהו  במקרה כזה, הביטוח ימשיך ל"שלם" את החזרי המשכנתא.

מדובר בסוג קרוב של ביטוח, רק שכאן לא מדובר על מקרה מוות (וטוב שכך), אאל פשוט על מקרה של אבטלה. הפוליסה הזו תאפשר ללקוחות לשלם את האשראי השוטף שלהם עד שימצאו עבודה אחרת.

הביטוח ישולם בתשלום חד פעמי, והוא יהיה שיעור שייגזר ממסגרת האשראי המנוצלת של הלקוח במועד תחילת תקופת האבטלה.

הצורך בביטוח מסוג זה, התחזק מאוד בשנים האחרונות עקב הגידול בהיקף האשראי של משקי הבית ובשל היעדר פיתרון ביטוחי לעצמאיים במסגרת הביטוח הלאומי. בבנק לאומי הסבירו כי מעטים משקי הבית בישראל שאינם נזקקים לאשראי בשלב מסוים. במקביל,  המשכורת משמשת במרבית המקרים כמקור ההחזר העיקרי לאשראי שהם נוטלים לשם מימוש צרכים בסיסיים. אז מה קורה שהמשכורת מופסקת? ברוך גדול, ואת זה הביטוח בא לפתור.

 

בנק לאומי הוא השני בגודלו בתחום האשראי לצרכני (אחרי בנק הפועלים). היקף האשראי לציבור מסתכם ב-115 מיליארד שקל (ללא משכנתאות), וכן יש אשראי נוסף לעסקים קטנים בהיקף של קרוב ל-30 מיליארד שקל.

ביטוח חיים – כל מה שצריך לדעת!

עושים ביטוח חיים? עשו סקר שוק!; הפרש של עשרות אלפי שקלים בין חברות הביטוח