חדשות    פיקדונות מובנים    

בנק לאומי מציע פיקדון מובנה שקלי מותנה בעליית סל מניות ספורט

בנק לאומי מציע פיקדון מובנה שקלי מותנה בעליית סל מניות ספורט ללא סיכון קרן ההשקעה

בנק לאומי מציע פיקדון מובנה שקלי מותנה בעליית סל מניות ספורט ללא סיכון קרן ההשקעה. תקופת הפיקדון הינה למשך 3.5 שנים או 4 שנים, לבחירת הלקוח.  תאריך התחלת הפיקדון: 14.07.2015 בשעה 12:00 (או עד גמר המלאי).

פרטי הפיקדון במסלול ל-4 שנים:
מינימום להפקדה: 15 אלף דולר. הבנק מציין כי הפיקדון ניתן לשבירה, רק בהסכמת הבנק. בנוסף מדגיש הבנק כי במקרה של שבירה, יתכן והלקוח יקבל סכום הנמוך מסכום ההשקעה ההתחלתי.

המניות המרכיבות את הסל הן: Adidas AG, Dick's Sporting Goods Inc, Lululemon Athletica Inc, NIKE Inc ו-Under Armour Inc, במשקל שווה של 20% כל אחת. המחיר הקובע של המניות הינו מחיר הסגירה של כל מניה ממניות הסל ביום 8 ביולי 2019. קבלת המענק ושיעורו תלויים בהתנהגות סל המניות במהלך התקופה. הריבית המותנית אינה צמודה לשע"ח דולר/שקל.

במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב כדלהלן:
– לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 63%  (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה.
– במידה ומחיר הסגירה של המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית.
– במידה וביום מסחר כלשהו מחיר הסגירה של המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 10% למשך תקופת הפיקדון ("מענק/ריבייט").
– המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. השתתפות של 100% בשיעור השינוי של סל המניות. בכל מקרה, קרן ההשקעה מובטחת ע"י בנק לאומי בתום תקופת הפיקדון.

פיקדון מובנה מניות ספורט ל-4 שנים - בנק לאומי, תרחיש 1

פיקדון מובנה מניות ספורט ל-4 שנים – בנק לאומי, תרחיש 1

פיקדון מובנה מניות ספורט ל-4 שנים - בנק לאומי, תרחיש 2

פיקדון מובנה מניות ספורט ל-4 שנים – בנק לאומי, תרחיש 2

פרטי הפיקדון במסלול ל-3.5 שנים:
מינימום להפקדה: 10 אלף דולר. המניות המרכיבות את הסל הן: Adidas AG, Dick's Sporting Goods Inc, Lululemon Athletica Inc, NIKE Inc ו-Under Armour Inc במשקל שווה של 20% כל אחת. המחיר הקובע של המניות הינו מחיר הסגירה של כל מניה ממניות הסל ביום 8 בינואר 2019.

במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב כדלהלן:
– לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 65%  (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה.
– במידה ומחיר הסגירה של המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית.
– במידה וביום מסחר כלשהו מחיר הסגירה של המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 12% למשך תקופת הפיקדון ("מענק/ריבייט").
– המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. השתתפות של 100% בשיעור השינוי של סל המניות. בכל מקרה, קרן ההשקעה מובטחת ע"י בנק לאומי בתום תקופת הפיקדון.

פיקדון מובנה מניות ספורט ל-3.5 שנים - בנק לאומי, תרחיש 1

פיקדון מובנה מניות ספורט ל-3.5 שנים – בנק לאומי, תרחיש 1

פיקדון מובנה מניות ספורט ל-3.5 שנים - בנק לאומי, תרחיש 2

פיקדון מובנה מניות ספורט ל-3.5 שנים – בנק לאומי, תרחיש 2

רקע ורציונל השקעה:
החברות הכלולות בפיקדון הן חברות מובילות העוסקות בתחום האתלטיקה והספורט ומספקות מוצרים ושירותים ללקוחות קצה. כל החברות הכלולות בפיקדון הן חברות עם מאזן פיננסי יציב וצמיחה דו ספרתית שנתית בהכנסות. מניות החברות נסחרות בארה"ב ובאירופה לפי שווי שוק של 6 מיליארד דולר לפחות.

חברת Nike היא יצרנית הביגוד והנעלת הספורט המובילה בעולם, ונותנת החסות הרשמית לליגות הפוטבול והכדורסל בארה"ב. בשנה שחלפה רשמה החברה הכנסות של 30 מיליארד דולר – עלייה של 10% ביחס לאשתקד. חברת Adidas היא חברת ביגוד האתלטיקה המובילה באירופה, נותנת החסות להתאחדות הכדורגל – FIFA ובעלת המותג – Reebok. בשנה שחלפה רשמה החברה הכנסות שנתיות של 15 מיליארד אירו – צמיחה של 6% ביחס לאשתקד. חברת Lululemon היא מובילה עולמית בתחום ביגוד אתלטיקה קלה, בדגש על יוגה. בשנה שחלפה רשמה החברה הכנסות שנתיות של 1.8 מיליארד דולר – עלייה של 12% ביחס לאשתקד. חברת Under Armour היא ממציאת ביגוד ספורט מסוג מנדף זיעה עם מכירות שנתיות בהיקף 3.2 מיליארד דולר – עלייה של 30% ביחס לאשתקד. חברת Dick's Sporting Goods הינה הרשת הקמעונאית הגדולה בארה"ב לממכר מוצרי אתלטיקה. בשנה שחלפה, רשמה החברה הכנסות של כ- 7 מיליארד דולר – צמיחה של 10% ביחס לשנה שחלפה.

לסיכום, ענף ביגוד והנעלת הספורט נתמך באופן ישיר ממגמה כלל עולמית של תזונה נכונה, כושר גופני, ואימוץ אורח חיים בריא. כל החברות בפיקדון מאופיינות ביציבות פיננסית גבוהה ומציגות שיעורי צמיחה דו ספרתיים שנתיים בהכנסות. הסיכון בהשקעה טמון מתמחור מלא של המניות בענף.