פיקדונות מובנים    

בנק לאומי – פיקדון מובנה על הליבור

בנק לאומי משיק פיקדון מובנה  על הליבור – הפיקדון המובנה (סטרקצ'ר) צמוד לדולר לחמש שנים מותנה בריבית הליבור לשלושה חודשים עם מינימום של 2.2% ומקסימום של  6%. הקרן הדולרית מובטחת בתום תקופת הפיקדון. ניתן להשקיע בפיקדון המובנה הדולרי לפחות 10 אלף דולר ; תחילת הפיקדון 26 במארס 2012 והסיום – 27 במארס 2017.

המפקידים יקבלו תשואה שנתיתי בהתאם לליבור לשלושה חודשים. אבל, אם שיעור הריבית לתקופת הריבית יהיה נמוך או שווה ל2.2% לשנה אזי סכום ההפקדה יישא בתקופת הריבית האמורה, ריבית בשיעור של 2.2%. כלומר יש מינימום תשואה. מצד שני, אם שיעור הריבית ליבור לתקופה יהיה גבוה מ-6% לשנה או שווה לריבית זו, אזי סכום ההפקדה יישא בתקופת הריבית, ריבית בשיעור של 6% – כלומר יש מקסימום.

תשלום הריבית יהיה כל 3 חודשים; הפיקדון ניתן לשבירה רק בהסכמת הבנק, במקרה של שבירה הלקוח ייקבל סכום נמוך מסכום ההשקעה ההתחלתי. בבנק לאומי מדגישים כי הפיקדון המובנה עשוי להיות אטרקטיבי למי שמעריכים כי במהלך התקופה ריבית הליבור ל-3 חודשים תעלה מעבר לריבית המינימלית. היתרונות של הפיקדון המובנה – מציע כיום תשואה גבוה מהריבית המקובלת; מובטחת ריבית מינימלית; קרן ההשקעה מובטחת. החסרונות – עלייה באינפלציה בארה"ב עלולה להוביל לעלייה מהירה בריבית הדולרית לרמה הגבוה מזו המוצעת בפיקדון; אין וודאות שהריבית המובטחת על פני זמן תהיה גבוה מהריבית בשוק; היעדר נזילות.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
וככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה –