שוק ההון    

בנק לאומי רוכש שליש מביטוח ישיר בדיסקאונט גדול על מחיר השוק

משפחת שניידמן בעלת השליטה בביטוח ישיר מקצה ללאומי פרטנרס מקבוצת בנק לאומי שליש ממניות החברה. לאומי פרטנרס היא זרוע ההשקעות הריאליות  של בנק לאומי.

בכוונת לאומי פרטנרס למצוא משקיעים שיצטרפו להשקעעה וירכשו ממנה 20% ממניות ביטוח ישיר. על פי התוכנית המתגבשת, משפחת שניידמן תקצה ללאומי פרטנרס 30% ממניות ביטוח ישיר כשהתמורה מההקצאה תשמש להוצאת הציבור מהחברה. בשלב השני ובמידה שהמהלך יצליח, תגייס לאומי פרטנרס משקיעים שימכרו להם 20%  ממניות ביטוח ישיר וזאת מאחר ובנק לאומי לא יכול להחזיק יותר מ-10% מהחברה, על פי הוראות בנק ישראל. באופן הזה בעצם תרד שכבה אחת מבין שלוש השכבות הנסחרות, ותעמוד בחוק הריכוזיות.

בראש הפירמידה של הקבוצה נמצאת חברת צור  שמחזיקה בביטוח ישיר שמחזיקה בחברת איי.די.איי. ביטוח ישיר מחזיקה בפעילות ביטוח צומחת ורווחית, ובשנים האחרונות הימרה על תחום המימון – דרך אחזקה במימון ישיר. מימון ישיר שמתמחה בהלוואות חוץ בנקאיות בעיקר לרוכשי רכב, מצליחה לצמוח בצורה משמעותית בשנים האחרונות, כשקצב הרווחים שלה עולה על 60 מיליון שקל בשנה.  כמו כן, מחזיקה הקבוצה בזרוע השקעות בנדל"ן מניב – אדגר הנסחרת בבורסה.

העסקה עם לאומי פרטנרס אמורה להזרים למוכרים סכום של 480 מיליון שקל, סכום שכאמור ישמש להוציא את הציבור מההשקעה בחברה.השווי בעסקה מבטא דיסקאונט של כ-20% על חחיר השוק.על פי ההסכם, במידה ושווי ההשקעות של ביטוח ישיר יפחת מ-1.43 מיליארד שקל ניתן יהיה לבטל את ההסכם.  משפחת שניידמן באמצעות צור שמיר מחזיקה ב-76% מביטוח ישיר