חדשות    

בנק מזרחי טפחות מגייס 700 מיליון שקל באג"ח קוקו

אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות

בנק מזרחי טפחות מגייס 700 מיליון שקל באג"ח קוקו /CoCo. הכוונה המקורית היתה לגייס 300 מיליון שקל, אבל לאור הביקושים הגדולים, היקף הגיוס הועלה.

בשלב המוסדי הוזרמו ביקושים בהיקף של יותר ממיליארד שקל. השלב הציבורי במכרז ייערך בתוך ימים, ולקראתו הורחבה מסגרת הגיוס האפשרי לעד 790 מיליון שקל. את ההנפקה מובילה חברת רוסאריו קפיטל.

מטרת הגיוס הייתה למחזר אג"ח קוקו בהיקף של כ-300 מיליון שקל. אלא שהבנק הצליח לגייס את האג"ח במחיר אטרקטיבי מבחינתו – ריבית של  1.82% (הריבית המקסימלית במכרז המוסדי). מדובר בריבית נמוכה יחסית, במיוחד לאור העובדה שקיימת כוונה להעלות את הריבית – העיתוי לא ברור, אבל נגיד בנק ישראל החדש פרופסור ירון אמיר צפוי השנה ולכל המאוחר בתחילת שנה הבאה להעלות את הריבית – בהתאמה גם הריבית האפקטיבית על אג"ח של חברות ובנקים תעלה.

על רקע זה, מדובר בריבית נמוכה מבחינת הבנק. הריבית היא צמודת מדד האג"ח צפויות להיפרע ב-2028.

אג"ח קוקו הן אג"ח שבהן, בתרחיש של משבר פיננסי גדול בבנק, ניתן למחוק לבעלי החוב (מחזיקי אג"ח קוקו) חלק מהקרן ואפילו את כל הקרן. זה אולי תרחיש רחוק, אבל הסיכון קיים.  הטריגר להפעלת המחיקה – כשהלימות ההון של הבנק יורדת מתחת ל-5%, או כשהפיקוח על הבנקים מחליט שיש לבצע את המחיקה.

השוק לא מתמחר את הסיכון לבנקים. בפועל, ההבדל בין אג"ח קוקו לאג"ח סטנדרטי הוא עשיריות בודדות של אחוזים. משמע, האפשרות של הפעלת הטריגר למחיקה, נתפס כאירוע עם סיכוי אפסי, או נמוך במיוחד. אג"ח קוקו הוא אג"ח יחסית חדש – כשנתיים בשוק ההון המקומי, כאשר מתחילת השנה גייסו הבנקים קרוב ל-3 מיליארד שקל במכשיר הזה.

הכל על קוקו

מזרחי טפחות מגייס בקוקו 300 מיליון שקל

המיזוג של מזרחי עם איגוד לא אושר; אז למה דיסקונט כן יכול לרכוש את דקסיה?

מזרחי-טפחות הרוויח 207 מיליון שקל; הפרשה של 425 מיליון שקל בגין החקירה – לא ביג דיל; המניה מזנקת