מדריכי פיקדונות    פיקדונות    

בנק מזרחי מספק הטבות נוספות לחיסכון לכל ילד – האם כדאי?

קרדיט: Shutterstock
מעודכן ל-07/2020

 

בנק מזרחי טפחות מספק הטבות נוספות לחיסכון לכל ילד – מהן ההטבות, מהם מסלולי הפיקדונות, מהן הריביות, והאם זה כדאי

בבנק מזרחי טפחות מציעים חיסכון לכל ילד עם הטבות. בבנק מיתגו את החיסכון בשם "ענבים לכל ילד", והם מספקים לחוסכים בחיסכון הזה גם הטבות לרכישת דירה וללימודים גבוהים.

"חיסכון לכל ילד" זו תוכנית של משרד האוצר שבמסגרתה הביטוח הלאומי יעביר עבור כל ילד, שיש להוריו בגינו קצבת ילדים, סך של 50 שקל לחיסכון – זה יכול להיות בפיקדון בנקאי או בקופת גמל להשקעה (ראו כאן, על היתרונות של קופת הגמל להשקעה). בפיקדונות התשואה צפויה להיות נמוכה יותר, אבל מנגד – בטוחה יותר.

במזרחי טפחות מסבירים כי פתיחת החיסכון אינה דורשת הגעה לסניף; ניתן לעקוב אחר החיסכון באתר האינטרנט של הבנק, וכמובן שהפיקדון ללא דמי ניהול (המדינה משלמת את דמי הניהול לבנקים ולמנהלי קופות הגמל). מעבר לכך, קרן החיסכון מובטחת, והזכאות להטבות נשמרת לחוסך עד גיל 25.

ההטבות המיוחדות במזרחי טפחות: כבנק שמוביל את עולם המשכנתאות תינתן לחוסכים הנחה של 50% בפתיחת תיק עד סכום של 500 שקל. חוץ מזה יינתן ללוקחי המשכנתאות עד פי 2 מסכום החיסכון שייצבר בתוכנית, במשכנתא לטווח של עד 25 שנה בריבית אטרקטיבית (ריבית תעריפית פחות 0.25%) – שזה באמת יתרון. נניח שהחוסך מצליח לחסוך 25 אלף שקל, אזי הוא יקבל מימון של 50 אלף שקל בהנחה של 0.25%, ואל תזלזלו בזה – מדובר על 120 שקל בשנה ל-25 שנה. זה כמה אלפים טובים.

​עוד מציעים במזרחי טפחות, בתנאים מסוימים, הרחבת ההטבות לבני המשפחה מקרבה ראשונה (הורים ואחים), וכן הם מספקים הטבות ללימודים גבוהים: הלוואה בתנאים אטרקטיביים להשכלה גבוהה עד פי 2 מגובה החיסכון שייצבר; הלוואה לתקופה של עד חמש שנים; 50% הנחה בעמלות טיפול אשראי וביטחונות, מגוון מסלולי הלוואה בהתאם לצרכים וליכולת ההחזר, כולל אפשרות לדחיית תשלומים.

בבנק מציעים שלושה מסלולי ריבית – ריבית שקלית קבועה לא צמודה​; ריבית שקלית קבועה צמודה; ריבית משתנה (פריים), כאשר לכל אחד מהמסלולים יש שתי אפשרויות – אפשרות להחלפת המסלול כל חמש שנים, ואפשרות ללא החלפת המסלול. כלומר, בפועל יש שישה מסלולים שונים.

הנה הריביות לכל מסלול (כפקטור של שנות החיסכון) –  ריבית בחיסכון לכל ילד בכל המסלולים של מזרחי טפחות

מדריך חיסכון לכל ילד