שוק ההון    

בריינסווי – מדווחת שוב על גידול חד בהכנסות; הסתכמו ב-4.3 מיליון דולר ברבעון

יעקב מיכלין מנכ"ל בריינסווי

בריינסווי מדווחת על גידול בהכנסות לרבעון השלישי לכ-4.3 מיליון דולר המשקף גידול של 42% בהשוואה לרבעון השלישי של 2017  וגידול של 15% בהשוואה לרבעון השני של 2018. זהו הרבעון השישי ברציפות בו מדווחת בריינסווי על גידול בהכנסות.

המנייה של בריינסווי נסחרת במחיר של 25 שקל למניה המשקף לה שווי שוק של כ-416 מיליון שקל.

לפני מספר חודשים הנפיקה מתחרתה הגדולה של בריינסווי, נורונטיקס, את מניותיה בנאסד"ק על פי שווי של 320 מיליון דולר, פי שלש משוויה של בריינסווי.

בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2018 נרשם זינוק של 54% והן הסתכמו בכ-11.62 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 7.5 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2017.

בריינסוויי עוסקת במחקר, פיתוח ושיווק של מערכת רפואית לטיפול לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקודי המוח. המערכת הרפואית אותה מפתחת ומייצרת החברה מבוססת על טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך הנקראת Deep TMS, באמצעותה ניתן להגיע ישירות לאזור נרחב בעומק המוח ולייצר גירוי או דיכוי עצבי. מערכות החברה נמכרות ברחבי העולם ולהן אישור FDA לטיפול בדכאון ו-OCD וכן אישור CE למגוון אינדיקציות.

בנוסף לגידול בהכנסות, ברבעון השלישי רשמה החברה רבעון שיא גם בהיקף דמי ההשכרה המינימאליים שצפויים להתקבל מכוח חוזים שנחתמו ברבעון השלישי שהסתכמו בכ- 4.3 מליון דולר.   בסך הכל צבר ההכנסות הצפוי מחוזי השכרה מחייבים מגיע לכ-34 מיליון דולר, לפני תוספת דמי שימוש משתנים.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב -3.37 מיליון דולר, זינוק של 44% בהשוואה לרווח גולמי של 2.33 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2017. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2018 עמד על 78% מסך ההכנסות . הרווח הגולמי בתשעת החודשים מתחילת השנה רשם זינוק של 56% והסתכם ב -9.14 מיליון דולר בהשוואה לרווח גולמי של 5.85 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

ההפסד התפעולי ברבעון השלישי של השנה הוסיף להצטמצם עם ירידה של 26% לכ-941 אלף דולר בהשוואה להפסד תפעולי של כ-1.26 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.  ההפסד התפעולי מתחילת השנה הצטמצם בכ-26% והסתכם בכ-3.36 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של כ-4.53 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

יעקב מיכלין, מנכ"ל בריינסוויי, מסר: "יישום תוכנית הצמיחה בחברה במודל המתמקד בהשכרה הוביל לגידול עקבי בהכנסותינו  מזה 6 רבעונים והביא לשיא נוסף בצבר ההכנסות אשר מייצר לחברה אופק עסקי ארוך טווח. ברבעון השלישי קיבלה בריינסוויי את אישור ה-FDA לשיווק ומכירה בארה"ב של מערכת ה- DEEP TMS גם לטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית (OCD), עדות נוספת לאפקטיביות הטיפול שאנו מציעים ויכולתה של הפלטפורמה הטכנולוגית שלנו לאפשר את כניסת החברה להתוויות ושווקים פוטנציאליים משמעותיים בעתיד. לצד ההצלחה של מערכת ה-DEEP TMS בתחום הטיפול בדיכאון מז'ורי, החברה החלה בהתקנת המערכות גם עבור מטופלי OCD ופועלת למנף את הסינרגיות שבין שני התחומים לטובת הרחבת בסיס הלקוחות בארה"ב. במקביל, אנו מקדמים את כל התוכניות הקליניות שלנו במספר התוויות רפואיות נוספות, ומצפים להשלים כבר בקרוב את גיוס החולה האחרון בניסוי לגמילה מעישון. בריינסוויי היא היום חברה עם איתנות עסקית ופיננסית, טכנולוגיה מובילה ושוקי יעד המגלים עניין גובר במוצרי החברה וכל אלה צפויים לתרום להמשך צמיחה בהכנסות החברה".