שוק ההון    

גאון – הרווח הנקי עלה ל-7.3 מיליון שקל; רווח של 4.1 מיליון שקל ממכירת מצרפלסט

קבוצת גאון מדווחת על הכנסות בסך של כ-113.3 מיליון שקל, לעומת כ-112.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. העלייה נובעת בעיקרה (עלייה של כ-4%) ממגזר תשתיות ותעשייה, אשר קוזז מפעילויות אחרות.

 ביוני 2018 מכרה גאון את אחזקותיה בבמצרפלס אגודה שיתופית חקלאית בע"מ לקיבוץ מצר, תמורת כ-43.5 מיליון שקל. בעקבות המכירה רשמה גאון  רווח של כ-4.1 מיליון שקל מהעיסקה.

הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם בכ-7.3 מיליון שקל (הרווח המיוחס לבעלי המניות הינו כ-7.6 מיליון שקל), לעומת סך של כ-2.9 מיליון שקל (מתוכם כ-2.2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל ב-2017. בגאון מציינים כי בקיזוז מצרפלס הסתכם הרווח ברבעון השני של 2018 ב-3.2 מיליון שקל, מול רווח של 1.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017, גידול של כ-78%.

שיפור ברווחיות במגזר התשתיות והתעשייה הביא לשיפור ברווח הגולמי שעלה בכ-7.4% לסך של כ-18.6 מיליון שקל, לעומת כ-17.3 ברבעון המקביל ב-2017. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות עלה לכ-16.4%, לעומת שיעור של כ-15.5%.

הרווח התפעולי ברבעון זינק לסך של כ-6.2 מיליון שקל, לעומת סך של כ-2.7 מיליון שקל. העלייה בעיקרה נובעת מרווח הון שנרשם ממימוש ההשקעה במצרפלס.

החברה תחלק דיבידנד בסך של כ-50 מיליון שקל או  1.06 שקל למניה.

בגאון מעריכים כי העתקת מפעל החברה לאזור נאות חובב לבהשקעה כוללת של כ-200 מיליון שקל יביא להתייעלות ויאפשר הגדלת מכירות החברה ב-25-35 מיליון שקל, וכן יביא לגידול של 15-20  מיליון שקל ב-EBITDA השנתי של החברה.

גיא רגב, מנכ"ל קבוצת גאו אמר לאחר פירסום הדו"ח: "אנחנו מסכמים את הרבעון השני לשנת 2018 עם שיפור בהכנסות, ברווח הגולמי ובשורה התחתונה. בהתאם לאסטרטגייה של הקבוצה, במהלך הרבעון מימשנו את אחזקת המיעוט שהייתה לנו בחברת מצרפלס, ואנחנו פועלים במרץ לקידום העתקת מפעל הפלדה לנאות חובב, מהלך שלהערכתנו יבטיח את חוסנה של הקבוצה לטווח הארוך, ויאפשר להגדיל משמעותית את הרווחיות התפעולית. כמו כן, אנו ממשיכים לפעול מול מקבלי ההחלטות במשרדי הממשלה הרלוונטים לטובת תיקון תקנות העדפת תוצרת הארץ המעניקות העדפה לתוצרת כחול-לבן, מתוך החשיבות לחזק את התעשייה הישראלית המקומית.

בפעילות השוטפת הצגנו ברבעון השני גידול בהכנסות מגזר התשתיות והתעשיה לעומת 2017 וגם ברווחיות המגזר, גידול שתרם לשיפור ברווח הגולמי הכללי ובשיעורו."

קבוצת גאון הינה החברה המובילה את תחום תשתיות המים והזורמים בישראל, ופועלת בשלוש חטיבות שוק סקטוריאליות: חטיבת התשתיות והתעשיה – הפונה בעיקרה ללקוחות בתחום התשתיות, המים והגז. לחטיבה מגוון מוצרים בצנרת בקטרים גדולים ואביזרי פלדה, צנרת פלסטיק ומגופים; חטיבת מערכות בנין – הפונה בעיקרה ללקוחות בתחומי האינסטלציה, כיבוי האש ומיזוג האוויר. לחטיבה מגוון מוצרי פלסטיק ומגופים למערכות בתוך הבניין; חטיבת מערכות בקרה ומדידה –  הרכבה, הפצה ושיווק של מדי מים ובקרה לתאגידי מים, רשויות מקומיות ואחרים.