חדשות    

גב ים – עסקים כרגיל בבנייה למגורים

גב ים של דיסקונט השקעות (דסק"ש) מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר מדווחת על תוצאות טובות למחצית הראשונה של 2012 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.  החברה הפועלת בתחום הנדל"ן המניב לצד הבנייה למגורים מדווחת על רווח של 147 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2012 לעומת 138 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2011. העלייה ברווח מיוחסת לשיפור בתחום הנדל"ן המניב ולגידול משמעותי ממכירת דירות, לצד המשך שערוכי נדל"ן כלפי מעלה.

 בתחום הבנייה למגורים, כך נראה, גב ים, כמו חברות ציבוריות אחרות, ממש לא מרגישה האטה. מנהלי החברה סוקרים את הפרויקטים העיקריים של החברה וניתן להתרשם שהעסקים כרגיל ושממש לא מרגישים בירידה במכירות ובמחירים.  "במחצית הראשונה של שנת 2012 המשיכה החברה הבת, אוסיף – גב- ים מגורים בכרמל בע"מ ("אוסיף – גב-ים", חלק החברה 50% ), בהקמה ובשיווק של שלושת הבניינים הראשונים, הכוללים 279 יח"ד, בפרויקט 'רמת הנשיא' בחיפה, שכונת מגורים גדולה במורדות המערביים של חיפה, אשר מתוכננת לכלול כ- 1,060 יחידות דיור ומרכז מסחרי בשטח של כ- 4,000 מ"ר.במקביל, המשיכה אוסיף – גב-ים לפעול לתכנון ורישוי שלושת הבניינים הבאים בפרויקט, בני 72יח"ד כל אחד", מדגישים מנהלי גב ים, "במהלך הרבעון הראשון של שנת 2012 החלה אוסיף – גב-ים בשיווק הבניין הרביעי.במחצית הראשונה של שנת 2012 נחתמו חוזי מכר בגין 42 יח"ד בפרויקט, בתמורה כוללת של כ-46 מליון ש"ח (לא כולל מע"מ).

"ברבעון השני של השנה נחתמו חוזי מכר בגין 27 יח"ד בפרויקט,בתמורה כוללת של כ 29- מליון ש"ח (לא כולל מע"מ).לאחר יום 30 ביוני 2012 ועד למועד פרסום דוח זה מכרה החברה 12 יח"ד נוספות בפרויקט זה,בתמורה כוללת של כ 13- מליון ש"ח (לא כולל מע"מ).עד למועד פרסום דוח זה נמכרו 261 יח"ד בפרויקט, בתמורה כוללת של כ 267- מליון ש"ח (לא כולל מע"מ).בהתאם לכללים החשבונאיים, ההכנסות ממכירת יח"ד אלו יוכרו עם מסירתן.עוד יצויין, כי לאחר תאריך הדוח החליפה חברת אוסיף – גב-ים מגורים בכרמל בע"מ את שמה,והחל מיום 23 ביולי 2012 תיקרא החברה – "רמת הנשיא גב -ים רסקו בע"מ".

בגב ים מדגישים כי הסביבה העסקית בינתיים מתאפיינת ביציבות, אם כי יש סימני האטה שמכבידים על ההמשך – "המחצית הראשונה של שנת 2012 התאפיינה בהמשך היציבות בענף הנדל"ן המניב שמתבטאת הן ברמת הביקושים והן ברמת מחירי השכירות והתפוסות. בתקופת הדוח, בישראל ניכרו ביקושים לשטחי משרדים, מסחר, תעשיה ולוגיסטיקה, במרבית שטחי הפעילות של החברה,. שהתבטאו ביציבות מחירים ושמירה על תפוסות גבוהות, של כ-97%. בתחום המגורים, ניכרה במחצית הראשונה של שנת 2012 עליה קלה בביקושים, לאחר ההאטה המשמעותית שחלה בתחום זה במחצית השניה של 2011 , בין היתר כתוצאה מציפיה לירידת מחירים משמעותית, ציפיה שלא התממשה. ברבעון השני של שנת 2012 התחזקו סימנים להאטה במשק, בין היתר על רקע המשבר הפיננסי העולמי. האטה זו, כמו גם השפעתו של המשבר העולמי בכלל, טרם ניכרות בסביבתה העסקית של החברה בכלל, ובתחום הנדל"ן המניב בפרט, אך אין לדעת את השפעתן העתידית, אם בכלל. כמו-כן אין ביכולתה ל החברה להעריך את ההשפעה של הזעזועים המדיניים והחברתיים במזרח התיכון (במיוחד במצרים ובסוריה) וכן של המתיחות הבטחונית בשל תוכניות הגרעין של אירן על הכלכלה העולמית בכלל ועל המשק הישראלי בפרט.

"החברה מעריכה כי איתנותה הפיננסית ומצב נכסיה, יחד עם יתרת המזומנים שלה ותזרים המזומנים השוטף הגבוה אותו היא יוצרת, יאפשרו לה להתמודד בצורה נאותה עם המשך אפשרי של המשבר הכלכלי, להמשיך ולממן את פעילותה ולעמוד בהתחייבויותיה".